Hoi Jan,
Waarom fiets je niet "gewoon" op je san marco rolls zadel?
Met dat zadel heb ik ongeveer 40.000 kilometer gefietst voordat het zadel de geest gaf. Of is er een speciale reden dat je op een brooks-zadel wil fietsen?
groetjes,
Marco
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nou daar gebeurt weinig mee. Ik had standaard een Selle Royal Look-In zadel op mijn fiets. Heb er ongeveer 500 km op gefietst, maar kon er niet aan wennen. Toen het ding ook nog scheurde op de overgang tussen het doorzichtige en het niet doorzichtige gedeelte heb ik hem omgeruild voor een Brooks zadel.Nog een laatste bedenking: in die blitse Selle Royal gelzadels zit een doorzichtig gedeelte. Ziet er heel erg hip uit, maar werkt voor de eerste de beste vandaal met een zakmes wellicht als een magneet. "Wat zou er gebeuren als je daar nu eens in prikt ?" Mag er niet aan denken.
Na ca. 85000 km in 19 jaar op mijn eerste Brooks B66 weet ik niet of dat zadel de vorm van mijn achterste heeft aangemomen of dat mijn achterste de vorm van het zadel heeft aangenomen. Het heeft er wel toe geleid dat ik ook op mijn twee andere fietsen een B66 heb. Tegenwoordig maakt men geloof ik wel de veren stugger en het leer wat dunner.Jan schreef:Ofschoon ik weet dat zadels best persoonlijk zijn, wil ik jullie toch vragen welke ervaringen jullie hebben met brooks zadels voor langere tochten? Ik kom nog steeds niet tot een juiste keuze. Heb nu een san marco rolls.
bedankt voor de reacties!