Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Supernova E3 pro - Forum Wereldfietser

Supernova E3 pro

Zijn er forumleden die ervaring hebben met de Supernova E3 pro?
In combinatie met een SON naaf komt die op mijn nieuwe bak.
Hoor graag wat jullie opinie is hierover.
Alvast dank.
lekker veel licht, m'n zoontje heeft em op de fiets. je moet de lamp niet té hoog zetten want anders verblindt je het tegemoet komend verkeer. De standlichtfunctie is ook prettig als je in de donkere schuur parkeert.
Mooi gemaakt en chique ogend, maar... voor goed licht kun je beter een Schmidt Edelux kopen, of de nieuwe B&M Luxos.
Wim
Volgens mij betaal je puur voor het design..
Mooi vind ik ze namelijk wel :wink:

Gewoon gaan voor een edelux idd
Kijk eens op http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... oor_dynamo

Uitgebreide tests en ongezouten kritiek.
Uitgebreide tests en ongezouten kritiek.
Precies en vermeldt dan ook ff direct de conclusie.. :lol:

Hierboven reeds twee maal genoemd :roll:
grundig schreef:
Uitgebreide tests en ongezouten kritiek.
Precies en vermeldt dan ook ff direct de conclusie.. :lol:

Hierboven reeds twee maal genoemd :roll:
Dan heb je niet helemaal alles gelezen over de Son, het is meer een aanzet voor de vraagsteller om eerst onderzoek te doen voor hij tot aanschaf overgaat en er later achterkomt dat het voor iets meer of minder ook beter kan (of niet).
t'is niet erg om voor mooie dingen te betalen die ook goed zijn. maar da's dan ook weer een kwestie van smaak vaak...
Zelf heb ik de Edelux en voor mijn zoon de Philips Saferide 60. Naast elkaar rijdend reikt de Edelux duidelijk verder en is wat feller. Vlak voor de fiets is een wat donkerder stuk. De Philips heeft een bredere bundel met wat meer strooilicht (en heeft geen sensor). Hij heeft ook een iets te felle vlek in het midden vrij dicht voor de fiets, wat een beetje ten koste gaat van je nachtzicht. Dus wat mij betreft is de Edelux het beste voor sneller rijden en de Philips voor langzamer rijden en kronkelige paadjes. De Edelux is zeker de mooiste en de best gemaakte lamp. Alle tests zeggen dat de Supernova minder licht geeft, en de tegenligger makkelijk verblindt. Maar zelf heb ik hem nooit geprobeerd. De nieuwe B&M Luxos heb ik ook nog niet in het echt gezien.
Wim
Dank voor jullie reacties.
Ga me er nog eens over beraden. Leek een goede lamp te zijn. Ziet er sowieso robuust uit en naar mijn idee inderdaad een mooi design. Maar gaat uiteindelijk natuurlijk om z'n lichtopbrengst....