Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terug weg Santiago de Compostela - Forum Wereldfietser

Terug weg Santiago de Compostela

Ik denk er over om de terugweg van Santiago de Compostela via de altenative route van Clemens Sweerman te fietsen deze route gaat via Fonsagrada, Magdalena, Cervera, Miranda de Ebro tot Pamplona.
Over deze route is weinig te vinden zijn er fietsers die deze route gereden hebben?
Hoe is de mogelijkheid te overnachten Kamperen, Refugio,s?
Graag hoor ik jullie ervaring over dit stuk Spanje.
Klaas de Pelgrim
saagstree schreef:Ik denk er over om de terugweg van Santiago de Compostela via de altenative route van Clemens Sweerman te fietsen deze route gaat via Fonsagrada, Magdalena, Cervera, Miranda de Ebro tot Pamplona.
Over deze route is weinig te vinden zijn er fietsers die deze route gereden hebben?
Ja, maar ik was de enige. :wink: Ik geloof dat ik tot in Estella sowieso geen andere fiets dan de mijne heb gezien.
Zie http://tinyurl.com/bq5zyge
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of Gerard die route nog gereden heeft.

Groetjes,

Carl
Het is ook nog mogelijk om de kust route te nemen schijnbaar.
Heb bij het Jacobs gilde een wandelaar gesproken die dat heeft gelopen zou dat ook een optie zijn ?
Is daar wel te fietsen?
Klaas
saagstree schreef:Het is ook nog mogelijk om de kust route te nemen schijnbaar.
Heb bij het Jacobs gilde een wandelaar gesproken die dat heeft gelopen zou dat ook een optie zijn ?
In 1989 gedaan, wel erg druk hier en daar maar ook mooie stille stranden. Of het wandelpad ook fietsbaar is betwijfel ik.
Meer dan de moeite waard is het om, als je toch daar bent, een paar dagen de Picos de Europa in te gaan. Is het te druk langs de kust dan neem je gewoon een stuk het kusttreintje :wink:

Ps. Er ligt daar nu wel een nieuwe snelweg die waarschijnlijk veel verkeer wegtrekt uit de wegen direct langs de kust.
Ha Klaas. Wij zijn afgelopen lente ook naar Santiago gefietst, en inderdaad via de noordkust van spanje naar Santander gefietst. De oude snelweg is prima befietsbaar omdat alle autoverkeer over de nieuwe snelweg gaat.
Vanaf Santander hebben we de ferry naar portsmouth genomen, via londen naar harwich gefietst en met de ferry weer naar Hoek van Holland gevaren.
Prima route.
groetjes ben