Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Warmond-Genève Genève-Nandes - Forum Wereldfietser

Warmond-Genève Genève-Nandes

Ik heb een vraag voor 2 vrienden van mij. Ze hebben een tandem, met trapondersteuning (zijn al iets op leeftijd en niet ervaren in fietstochten, wel in training). Ze willen vanaf Nederland naar Zwitserland, Haute-Nandes bij Genève fietsen deze zomer. Ze hebben daar een vakantiehuisje.
Ze zoeken een routeboekje. Of gps, of routeinfo.
Ze willen overnachten in hotels/pensions en ong 70 km per dag fietsen.
Is er een goed beschreven route vanuit Nederland naar Genève?

Sonja
Sonja,

De hele route in 1 keer is volgens mij niet beschreven.
Je zult een aantal routes aan elkaar moeten koppelen.
Een mogelijkheid is Onbegrensd fietsen naar Rome:
deel 0
deel 1.
Dan ben je in Basel.
En voor Basel - Genève:
De Juraroute van Veloland Schweiz.
Vanaf Basel naar Genève zijn er ook andere mogelijkheden, maar dan moet je meerdere routes aan elkaar koppelen.

Peter
Een optie is langs de Rijn naar Basel te fietsen en dan langs meren naar Geneve.

Op www.veloland.ch is uitstekende info te vinden over Zwitserse routes, overnachtingsmaogelijkeheden en over steile stukken die je kunt overslaan met de trein. Weet niet of een tandem in de trein kan, maar weet ook niet of zij dat zouden willen.
In Zwitserland loopt ook de Juraroute voor fietsers, vanuit Basel. Die brengt je bijna tot aan Geneve, voor hetlaatste deel kun je dan route 1 van die website nemen.

Die Juraroute heb ik zelf gefietst. Er zitten dagelijks pittige steile stukken in.
Zou het niet Haute Nendaz moeten zijn? Dat ligt bij Sion in Wallis, toch nog heel wat oostelijker dan Genève.
Genève ligt ver naast de kortste routes naar Wallis. Basel ligt beter in de richting. Vanaf Basel is elke route via Genève een grote omweg. Beter is om met behulp van http://www.veloland.ch een route door het Mittelland rond Bern en langs de Rhône uit te stippelen.

Ik ken geen rechtstreekse beschreven route naar Genève, maar er is wel zo'n route die in de buurt komt van Haute Nendaz: onbegrensd fietsen naar Venetië, van dezelfde schrijver/uitgever als onbegrensd naar Rome. Die route gaat ook al door Basel.
Enige minpuntje van die route lijkt me de treintunnel tussen kandersteg en Brig. Zo'n ding op een laatste fietsdag is toch een beetje een afknapper.

.