Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw merk vakantiefietsen: Poppink - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuw merk vakantiefietsen: Poppink

@ Ab / verstelbare achterpatten om de ketting te spannen bij gebruik van een Rohloffnaaf

Ik heb met het oog op toekomstig Rohloffnaaf gebruik nog het M2 frame overwogen. Dit was Euro 100,- duurder dan het M1 frame. Uiteindelijk vond ik dat geschuif ... gedoe wat ik tzt zal oplossen met een kettingspanner :D
dubbel
Wilm schreef:@ Ab / verstelbare achterpatten om de ketting te spannen bij gebruik van een Rohloffnaaf

Ik heb met het oog op toekomstig Rohloffnaaf gebruik nog het M2 frame overwogen. Dit was Euro 100,- duurder dan het M1 frame. Uiteindelijk vond ik dat geschuif ... gedoe wat ik tzt zal oplossen met een kettingspanner :D
Zit op dat frame dan wel een oogje voor een derailleur??
10x liever een kettingspanner dan verstelbare achterpatten. Voor je het weet zit je wiel scheef, allemaal gedoe inderdaad waar je niet op zit te wachten. Excentrisch bracket is misschien het meest gebruiksvriendelijk, maar met een kettingspanner weet je in ieder geval zeker dat je de kettingspanning niet meer in de gaten hoeft te houden. En mocht je derailleuroog iets verbuigen (bv bij vervoer in fietsdoos of bij een valpartij), dan lijkt me dat makkelijker te verhelpen dan bij een verbogen derailleuroog in geval van een precies afgestelde afstelling van een achterderailleur.

Zijn die andere frames van Poppink (dus zonder verstelbare achterpatten) wel rohloff compatible?? (ivm diverse aanlasnokjes).
AB schreef:Zijn die andere frames van Poppink (dus zonder verstelbare achterpatten) wel rohloff compatible?? (ivm diverse aanlasnokjes).
Wat ik van oa. Marco de Wit van Bike4travel heb begrepen is er een Rohloffnaaf optie (weet niet exact welk type) waarmee de conversie te doen is.

NB: ik zag toen ik de Intec link volgde http://www.intec-bikes.de/intec_haendler.html?&L=3 Dat Intec nu in Warsveld (Centraal in Nederland) en Brussel te verkrijgen is.

Gr W
Wilm schreef:
AB schreef:Zijn die andere frames van Poppink (dus zonder verstelbare achterpatten) wel rohloff compatible?? (ivm diverse aanlasnokjes).
Wat ik van oa. Marco de Wit van Bike4travel heb begrepen is er een Rohloffnaaf optie (weet niet exact welk type) waarmee de conversie te doen is.

NB: ik zag toen ik de Intec link volgde http://www.intec-bikes.de/intec_haendler.html?&L=3 Dat Intec nu in Warsveld (Centraal in Nederland) en Brussel te verkrijgen is.

Gr W
Wordt niet echt warm van die frames.
- weinig ruimte voor dikke banden
- verstelbare achterpatten (gedoe, scheef wiel, nog minder ruimte tussen band en spatbord, remblokjes aanpassen)

Is er behalve surly en thorn niet ergens een rohloff-compatible goedkoop stalen frame, met derailleuroog voor kettingspanner en aanlasnokjes voor rohloffkabels?
@bandbreedte

Heb ik nog even gevraagd. Voor het 26" frame is de maximale breedte die gemonteerd kan worden 57mm, Meilenweit adviseert 50mm. Voor het 28" frame is het 50mm maar vanwege montage van de spatborden wordt 47mm geadviseerd.

Ik heb zelf in het 26 inch M1 frame 50mm Conti TravelContact gemonteerd en dat zit heel ruim.

@niet warm :) dat mag. Voor mij is het een geweldige kwaliteitsvakantiefiets voor een meer dan schappelijke prijs.
Wilm schreef:@bandbreedte

Heb ik nog even gevraagd. Voor het 26" frame is de maximale breedte die gemonteerd kan worden 57mm, Meilenweit adviseert 50mm. Voor het 28" frame is het 50mm maar vanwege montage van de spatborden wordt 47mm geadviseerd.

Ik heb zelf in het 26 inch M1 frame 50mm Conti TravelContact gemonteerd en dat zit heel ruim.

@niet warm :) dat mag. Voor mij is het een geweldige kwaliteitsvakantiefiets voor een meer dan schappelijke prijs.
Valt me nog mee met die bandjes, op de foto's lijkt het allemaal krap bemeten tussen band en spatbord (zowel bij poppink=intec).
Kan me overigens wel goed voorstellen dat er heel veel mensen tevreden mee kunnen zijn, prijs/kwaliteit zal dik in orde liggen (net als het gewicht/zonder voordrager weliswaar). Maar ben nou eenmaal een beetje gefixeerd op offroad trekkingbikes :) (dikke banden, veel ruimte tussen spatborden en banden, RSM, meer dan stevig frame).
Zijn de frames ook los te koop voor de zelfbouwer?
mikefiets schreef:In aanvulling op Wilm en Wim, informatie over de door Poppink gebruikte frames etc.
fabriek in Tsjechië http://5674.cz.all.biz/
info over Fort frames/bicycles:
http://www.rad-spannerei.de/en/fort-bicycles.php
info over Fort frames/bicycles:
http://fortbicycles.com/about-us/
zie ook Intec (gebruik makend van Fort-frames, o.a. zonder Magura's)
http://www.intec-bikes.de/trekking.html?&L=3
zie ook Soniccycles, UK (gebruik makend van Fort-frames, o.a. zonder Magura's)
https://www.soniccycles.co.uk/products.php?id=112&cat=1
De man van Poppink verzekerde me op de beurs dat de frames niet in Tsjechië maar in Duitsland gefabriceerd worden.
Leon
berger schreef:Hopelijk lezen de heren van Poppink mee :lol:
Vanaf nu zeker, ik heb ze namelijk de mail gestuurd die ik ze op de beurs beloofd had.
Leon
Mij kan het niet veel schelen waar ze vandaan komen, net zo min als het veel mensen iets kon schelen dat veel Santos Modellen erg op Velotraum fietsen leken, of soms ook bij Fort vandaan kwamen (net als Avaghon series fietsen).
Wim
Als ik zie wat fort levert vind ik het prachtig. Vooral voor de prijs!
De wel bekende Avaghon komt er ook vandaan.

De poppink frames komen uit de fort fabriek. Niet uit Duitsland.
De lak is exact het zelfde als die van intec.

Als ik nu een goedkoop sterk staal tour framepje zocht wist ik het wel ;)
AB schreef:[Valt me nog mee met die bandjes, op de foto's lijkt het allemaal krap bemeten tussen band en spatbord (zowel bij poppink=intec).
Kan me overigens wel goed voorstellen dat er heel veel mensen tevreden mee kunnen zijn, prijs/kwaliteit zal dik in orde liggen (net als het gewicht/zonder voordrager weliswaar). Maar ben nou eenmaal een beetje gefixeerd op offroad trekkingbikes :) (dikke banden, veel ruimte tussen spatborden en banden, RSM, meer dan stevig frame).
Zijn de frames ook los te koop voor de zelfbouwer?
@ruim spatbord

Afbeelding

@off road trekking bike

Het is de bedoeling dat ik op deze fiets de Great Divide mtb ga rijden :) Hoeveel meer offroad ... moet deze trekking fiets dan nog zijn?

@losse frames

Of Poppink ook losse frames gaat leveren weet ik niet. Ze zijn hier te koophttp://www.meilenweit.net/shop/index.ph ... 014_105018
26 inch M1 frame derraileur (met voorvork) Euro 309,- (ex verzend kosten)
26 inch M2 frame Rohloff (met voorvork) Euro 368,- (ex verzend kosten)

@Zijn die andere frames van Poppink (dus zonder verstelbare achterpatten) wel rohloff compatible?? (ivm diverse aanlasnokjes).

Zie foto 2 http://forum.bikefreaks.de/topics/84347 ... Post843478
@ Wilm

Welk gedeelte van 'dus zonder verstelbare achterpatten' begreep je niet?


@Zijn die andere frames van Poppink (dus zonder verstelbare achterpatten) wel rohloff compatible?? (ivm diverse aanlasnokjes).

Zie foto 2 http://forum.bikefreaks.de/topics/84347 ... Post843478
Wilm schreef:
AB schreef:[Valt me nog mee met die bandjes, op de foto's lijkt het allemaal krap bemeten tussen band en spatbord (zowel bij poppink=intec).
Kan me overigens wel goed voorstellen dat er heel veel mensen tevreden mee kunnen zijn, prijs/kwaliteit zal dik in orde liggen (net als het gewicht/zonder voordrager weliswaar). Maar ben nou eenmaal een beetje gefixeerd op offroad trekkingbikes :) (dikke banden, veel ruimte tussen spatborden en banden, RSM, meer dan stevig frame).
Zijn de frames ook los te koop voor de zelfbouwer?
@ruim spatbord

Afbeelding

@off road trekking bike

Het is de bedoeling dat ik op deze fiets de Great Divide mtb ga rijden :) Hoeveel meer offroad ... moet deze trekking fiets dan nog zijn?
ah, :), om dezelfde reden heb ik juist geen Avaghon genomen :), een mens moet natuurlijk wel enkele vooroordelen bewaren.
Op sommige stukken gaat geheid je band/spatbord/rem vollopen met modder.... maar daar zou je ook zonder spatborden stil komen te staan. Ben benieuwd hoe je fiets het gaat houden, zorg in ieder geval voor een paar goede wielen. Wie weet kom ik je nog tegen, wanneer ga je?

Wilm schreef: @Zijn die andere frames van Poppink (dus zonder verstelbare achterpatten) wel rohloff compatible?? (ivm diverse aanlasnokjes).

Zie foto 2 http://forum.bikefreaks.de/topics/84347 ... Post843478
op foto 2 zie ik nog steeds verstelbare achterpatten, alleen dan wel met derailleuroogje. De fiets ziet er wel fantastisch uit :).
AB schreef:ah, :), om dezelfde reden heb ik juist geen Avaghon genomen :), een mens moet natuurlijk wel enkele vooroordelen bewaren.
Bij Avaghon kun je bijna nooit een reden hebben om hem niet te willen vanwege de afmontage. Die bepaal je zelf. (Desnoods met een opmerking erbij)
Leon
Leon schreef:
AB schreef:ah, :), om dezelfde reden heb ik juist geen Avaghon genomen :), een mens moet natuurlijk wel enkele vooroordelen bewaren.
Bij Avaghon kun je bijna nooit een reden hebben om hem niet te willen vanwege de afmontage. Die bepaal je zelf. (Desnoods met een opmerking erbij)
Leon
Avaghon met rohloff zonder verstelbare achterpatten??

Vertrouwen hebben in een produkt bepaal je zelf, niet bepaald iets wat je kunt kiezen. Voor de great divide wilde ik destijds geen verstelbare achterpatten in mijn frame waarmee 4 kleine boutjes je wiel op zijn plaats houden. Om dezelfde reden ook geen geveerde voorvork genomen. Op een gegeven ogenblik maak je gewoon keuzes op basis van intuitie om van bepaalde vooroordelen af te zijn. Budget is ook een keuze.
AB schreef:Avaghon met rohloff zonder verstelbare achterpatten??

Vertrouwen hebben in een produkt bepaal je zelf, niet bepaald iets wat je kunt kiezen. Voor de great divide wilde ik destijds geen verstelbare achterpatten in mijn frame waarmee 4 kleine boutjes je wiel op zijn plaats houden. Om dezelfde reden ook geen geveerde voorvork genomen. Op een gegeven ogenblik maak je gewoon keuzes op basis van intuitie om van bepaalde vooroordelen af te zijn. Budget is ook een keuze.
Bij de Avaghon kun je zelf de patten kiezen. Rohloff, derailleur of kettingspanner. Een boomtak in de ketting en een verbogen derailleurbevestiging is een ander pat.
De spatschermen bieden in het horizontale vlak voldoende ruimte voor het achterwiel. Ik heb meer vertrouwen in die 4 kleine boutjes dan in 1 snelspanner in de uitvalnaaf.

Vertrouwen is een gevoel en daar daar kun je keuzes mee maken. Ik kies altijd voor een traditioneel stalen frame met een niet te lange zadelpen. Zoals de Poppink. Een sloping frame met een zadelpen van 60 cm, met 1 boutje vastgeklemd, geeft mij geen goed gevoel.

Piet.
PietV schreef: Vertrouwen is een gevoel en daar daar kun je keuzes mee maken. Ik kies altijd voor een traditioneel stalen frame met een niet te lange zadelpen. Zoals de Poppink. Een sloping frame met een zadelpen van 60 cm, met 1 boutje vastgeklemd, geeft mij geen goed gevoel.

Piet.
Misschien is de Great Divide ook wel wat voor jou Piet, de hele dag in het zadel, weken lang.
Collega die voor Avaghon heeft gewerkt heeft nooit een probleem gehad met de schuifbare achter patten. Dus de schuifbare patten zit wel goed.
Inderdaad. Ik heb zelf gekozen vor een excentrische trapas, maar schuifpatten is een goede constructie die zich in de praktijk ruimschoots bewezen geeft. Het nadeel is dat je remmen en spatbord opnieuw moet afstellen als je de ketting gespannen hebt, het voordeel is dat de zit niet verandert als je de ketting spant. Kortom, het is niet echt een punt behalve als je elke constructie aan je fiets precies wilt hebben zoals je het zelf het liefste hebt. Maar dan moet je dieper in de buidel tasten en als je nog meer van zulke noten op je zang hebt vast naar een maatbouwer gaan.
Wim