Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kunnen we de gatgets even loslaten als we fietsen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Kunnen we de gatgets even loslaten als we fietsen

Universele stop, prima! Maar vzv ik weet niet electronisch en daar ging het, behalve over de vooruitgang, toch om?
@ Arno In oude tijden namen wij voor twee personen een grote Ortliebtas vol met boeken mee.
Het is maar net wat je belangrijk vind... op een fietstocht kwam ik een paar Polen en Italiaan tegen waarmee ik een paar dagen heb samen gefietst.
Zij hadden een tas vol met flessen Wodka, Strohrum, Whiskey enz. en 's morgens op de nuchtere maag 1 glas Wodka achterover :shock:

Wel veel lol gehad ... en daar gaat het om. :D

Afbeelding
van links naar rechts; Piccolo Italië, Drie dronken Polen en een lijpe Hollander. :|

Henk

kunst en fietswerk
Ik zei het al: is dit electronisch!? :|
Maar, gewoon:
genieten,
kijk dat is nou net
de kunst! :lol:
Gadgets,... mooi onderwerp!
En hoeveel tijd, energie, electra, stroom etc zijn we hier nu al niet aan kwijt geweest! :(
Maar ik moet naar bedje toe :cry:
Mooi fietsjaar 2013 gewenst, met alles erop of eraf!
senior schreef:Ik zei het al: is dit electronisch!? :|
Gadgets zijn hebbedingetjes, dus ook Zwitserse messen, multitools e.d. vallen daaronder. Hoeft niet per se elektronisch te zijn :wink:
Michael W schreef:
senior schreef:Ik zei het al: is dit electronisch!? :|
Gadgets zijn hebbedingetjes, dus ook Zwitserse messen, multitools e.d. vallen daaronder. Hoeft niet per se elektronisch te zijn :wink:
Als een gadget iets is wat niet strikt noodzakelijk is, dan snap ik nu waarom veel fietsers alleen fietsen en veel wandelaars geen fiets bij zich hebben :wink:
Leon
Ik ben het er volledig mee oneens, wat mensen meeslepen moeten ze lekker zelf weten.
@ Matthie wat mensen meeslepen moeten ze lekker zelf weten.
dat zeg ik.... het gaat er om dat je plezier hebt. :wink:

Of je nou een tas vol boeken, gadgets, drank, electronica meesleept, het gaat om je eigen plezier. :D

Henk

kunst en fietswerk
Bike gadget Ubermensch! :lol:
Het mooie is dat we in drie decennia zo ver zijn gevorderd met technologie dat bijna alles wat Roberts op die 125 kilo zware fiets (die hij overigens zelf ook afdankte vanwege het gewicht) nu met een smartphone kunnen doen.
Goed topic en alle hulde voor de starter ervan!

- mobiele telefoon, die ik 1x per dag even aan zet om te kijken of er geen 'noodoproepen' zijn.
- fototoestel: spiegelreflex (pure luxe)
- e-reader, net aangeschaft en nu al handig. Ik lees graag.

Ipads, netbooks etc: lijkt me reuzehandig als je lang van huis bent en het thuisfront af en toe wilt updaten, of -zoals Shane aangaf- als je ver weg van hier in de penarie zit. Maar voor een paar weken weg vind ik die dagelijkse updates grote onzin, alsof je onmisbaar bent in deze vluchtige (informatie)consumptiemaatschappij; dat reisverslag kan na afloop ook wel.
Een gadget is dus een hebbeding wat je niet echt nodig hebt?
Hmm, ik heb meer fietsplezier bij minder bagage dus voor mij geen hebbedingen als een laptop, e-reader, gps, routeboekjes, batterijopladers, dagboek, bagagenetje, regenfietshoes, hoofdkussen, stoeltje, zitkussentje, universele wasbakstop, universele stekker, verlengsnoer, blikopener, kurkentrekker, hamer, botervloot, zwitsers zakmes, opvouwbare tas, opvouwbaar teiltje, fluitketel, koffiezetter, antilekspuitspul, fietsspiegeltje, fietsstandaard, kompasfietsbel, hoogtemetertje, hartkleppenmeters, tekentang, waslijn, knijpers, pannenspons, theedoek, afwasmiddel, wasmiddel, reddingsdeken en wat is er nog meer denkbaar aan overbodige rompslomp en hoeveel zal dit eigenlijk wel niet bij elkaar wegen? :shock:

Grtjs, Yopie
Jaren en jaren geleden had ik het idee opgevat om te gaan trekken met rugzak en tent, 's avonds een potje koken terwijl ik zou luisteren naar het getjilp van vogels en het zachte getrip van eekhoorntjes over het wollige mos.

Na 1 dag met 20 kilo bagage bij 25 graden gezeuld te hebben door de Drentse bossen belandde ik bij de staatsbosbeheer camping. Daar zou mijn beloning groot zijn, maar oh schrik, het was Hemelvaartsweekend en half Nederland stond op die camping. Ik werd tussen een schreeuwerige Amsterdammer enerzijds en een alleenstaande moeder met 2 babies anderzijds geplaatst. Mijn potje heb ik nog gekookt, tegen 9 uur gaan pitten omdat ik bekaf was en geen leesmateriaal had. Van slapen kwam weinig door het gejank van die babies ( waarom ga je in hemelsnaam kamperen met babies ???). Volgende ochtend om 5 uur de boel opgebroken, de bus naar huis gepakt en tot de conclusie gekomen dat kamperen niks voor mij is.

Nu jaren later vermaak ik mij prima met fietstochten waarbij ik 's avonds in een hotel slaap, een heerlijk bad kan nemen, een heerlijke maaltijd kan eten en 's avonds op mijn balkon een boek kan lezen op de iPad waar ik ook dit verslag op tik.
Ik heb niks tegen afzien overdag maar wil 's avonds genieten van de goede en technische dingen des levens.

En zo hebben we elk onze eigen voorkeuren en daar is gelukkig niks mis mee.
Op mijn fietsreizen geen gadgets, zelfs zoveel mogelijk zonder papieren landkaarten. Adressenboekjes van jeugdherbergen. Wel goede fotospullen en slechts een eenvoudig mobieltje (zonder ingebouwde camera) om m'n vrouw op de hoogte te houden.
Voor de rest alleen pure fietsspullen! Computeren doe je maar thuis.