Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reparatieboek - Forum Wereldfietser

Reparatieboek

Ik liep tegen dit boek aan: (en kon het niet laten liggen 8) )

Afbeelding

Ondanks dat er op dit zeer informatieve forum volgens mij al (bijna) alles mbt techniek en reparatie voorbij is gekomen vind ik het prettig dit gebundeld te hebben en tijdens het werken aan de fiets naast me kan leggen.

Anderen die dit boek ook hebben?

Gr.Mathijs
Ik heb het niet. Ik zelf heb ook liever iets om lekker door te bladeren dan het op dit forum of ergens anders op te zoeken. Ik heb wel meerdere reparatieboeken gezien, maar meestal waren ze naar mijn zin niet compleet/duidelijk genoeg. Wat is jou mening over dit boek, genoeg info/duidelijk geschreven?
Dit boek ken ik niet.

Ik gebruik al jaren het onvolprezen boek ("Vakantiefietsen") van Marten G. als naslagwerk. Tijdens het sleutelen zelf niet zo meer nodig, meer voor als er een probleem opduikt wat ik niet kan duiden. Het enige dat er (in mijn versie, volgens mij is er een nieuwe versie verschenen of onderweg) in ontbreekt is het opereren van versnellingsnaven. Waarschijnlijk omdat een Rohloff, volgens mij, niet open kan (althans niet voor de doe het zelver) en andere versnellingsnaven op dat moment nog niet op vakantiefietsen voorkwamen.

Voor onderweg heeft Erik Schuijt een handig boekje in plaatjes.

De meeste andere boeken over fietsen hebben wel een of meer hoofdstukken over fietsonderhoud maar zijn dan meestal incompleet.

Groet Remco
Ah, ik ben ook op zoek naar een boek, en wist niet dat Marten er een had geschreven. Helaas lijkt de nieuwe druk nog niet leverbaar te zijn: http://www.m-gineering.nl/shopboek.htm. Handboek Fietsreparaties van Rob van der Plas staat hier ook op de shortlist, maar een tip voor het 'ideale vakantiefietsonderhoudsboek' is zeer welkom.
urje schreef:Ah, ik ben ook op zoek naar een boek, en wist niet dat Marten er een had geschreven. Helaas lijkt de nieuwe druk nog niet leverbaar te zijn: http://www.m-gineering.nl/shopboek.htm. Handboek Fietsreparaties van Rob van der Plas staat hier ook op de shortlist, maar een tip voor het 'ideale vakantiefietsonderhoudsboek' is zeer welkom.
vd Plas is knudde, the big blue book van Parktools is duidelijk in het hoe maaar besteed weinig aandacht aan waarom en is in het engels (duitse versie loopt achter), en mijn herdruk kan bijna naar de vormgever
m-gineering schreef: knudde, maaar besteed weinig aandacht, loopt achter,

mijn herdruk kan bijna naar de vormgever
:twisted: SPAM! :P :twisted: kan ik voorinschrijven :lol:
"Bijna naar de vormgever"... ik heb geen idee dat dat betekent kwa tijd in boekenland, maar ik wacht wel even af :) (en ik zou geinteresseerd zijn in een pre-order met pdf tot het echte boek beschikbaar is, oid)
m-gineering schreef:vormgever
Marten en vormgevers... :shock: 8) :D
Ga je je site ook laten redesignen? :D
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:vormgever
Marten en vormgevers... :shock: 8) :D
Ga je je site ook laten redesignen? :D
Leon
Wat mis je? Cookies? Links naar facebook en andere loosers? Scrollmenutjes die weer wegflitsen als je eindelijk gevonden hebt waar je naar op zoek bent? Links en rechts een kwart leeg scherm? Flash?
@marten leuk muziekje :)

on topic erik van de vakantiefiester heeeft ook en boek. niet gezien. misshien wel goed.

als iemand t oude boek van marten wil kopen, pm ik heb er nog 1. :)
m-gineering schreef:Wat mis je?
Links die gewoon werken zou wel handig zijn 8)

Klik hier voor scans [pdf] van de inhoud: index, p45, p130, register
Michael W schreef:
m-gineering schreef:Wat mis je?
Links die gewoon werken zou wel handig zijn 8)

Klik hier voor scans [pdf] van de inhoud: index, p45, p130, register
bedankt (links weggehaald)
Iemand enige ervaring met:

Fietsreparatie en onderhoud voor Dummies

Deze is voor €28,95 te koop bij o.a. BOL.com

(http://www.bol.com/nl/p/je-fiets-repare ... 007515066/)
Hangfiets schreef:Iemand enige ervaring met:

Fietsreparatie en onderhoud voor Dummies

Geen dummies hier?
:D
Berghaus schreef:Geen dummies hier?
Misschien ben jij de enige? :D
m-gineering schreef:en mijn herdruk kan bijna naar de vormgever
laat je hier even weten wanneer ie te koop is?
zou leuk zijn als die bij de 10e Wereldfietsersbeurs in Bussum op 24 maart beschikbaar zou zijn..... :P
Fokko schreef:zou leuk zijn als die bij de 10e Wereldfietsersbeurs in Bussum op 24 maart beschikbaar zou zijn..... :P
Of al tijdens het komende fietsreparatieweekend, begin maart :wink: