Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Therm-A-Rest - Forum Wereldfietser

Nieuwe Therm-A-Rest

Na een aantal jaren op een ultralichtgewicht luchtbedje te hebben gek(r)ampeerd tijdens bergwandeltochten, zijn m'n vriendin en ik het er wel over eens: fietsvakanties mogen meer comfort hebben. Daarom zijn wij op zoek naar self-inflatables. De Expeds of Neo-Airs laat ik even voor wat ze zijn, ik lees daar nog iets teveel nare verhalen over, en ik vind ze simpelweg te duur.

Voor nu ben ik op zoek naar een redelijk tot goed isolerende self-inflatable Therm-A-Rest. Ik wil er maximaal 100,- per stuk voor uitgeven, en ze moeten rond de 1.80 lang zijn. Ik kwam uit op de Therm-A-Rest Trail Pro, zoals hier: http://www.zwerfkei.nl/slaapzakken-matj ... -trail-pro

Is dat iets, in jullie ervaring?
Ik heb een exped en een neo, maar zou nooit meer terug willen :wink: Comfortabeler, lichter, kleiner pakvolume...
Wij gebruiken ze al jaren en zijn er erg tevreden over. Deze hebben een isolatiewaarde bijna gelijk aan de Exped's (en die wil ik nooit meer), hebben voldoende volume om zonder blauwe heupen wakker te worden en ingepakt zijn ze keurig klein.
Na heel veel ellende met de Thermarest Neo air, langzaam leeglopen en bij een nieuw exemplaar banen die afscheuren, ben ik overgstapt naar de Thermarest Prolite Plus. Iets minder comfortabel en wat zwaarder en groter maar wel veel betrouwbaarder waardoor je beter slaapt

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Na heel veel ellende met de Thermarest Neo air, langzaam leeglopen en bij een nieuw exemplaar banen die afscheuren, ben ik overgstapt naar de Thermarest Prolite Plus. Iets minder comfortabel en wat zwaarder en groter maar wel veel betrouwbaarder waardoor je beter slaapt

Ronald van der Perk
Ik zal eens even zoeken op de prolite plus!
Ik heb de thermarest neo air een keer bij bever gezien, toen ik hem uit het rek pakte maaktie ie al lawaai, als je een onrustige slaper bent dan ga je je daar aan irriteren volgens mij, elke keer als je je beweegt je gshhtttttt hoort dit kun je ook op een filmpje van youtube terug horen.
Hoi,

Wij hebben beiden met veel plezier een half jaar op 'n therm a rest prolite plus geslapen. Wel lang genoeg kopen tegen koude voeten (als je daar last van hebt).

Groets,

Roel & Jolanda
cotweetje schreef:Ik heb de thermarest neo air een keer bij bever gezien, toen ik hem uit het rek pakte maaktie ie al lawaai, als je een onrustige slaper bent dan ga je je daar aan iriteren volgens mij, elke keer als je je beweegt je gshhtttttt hoort dit kun je ook op een filmpje van youtube terug horen.
Een van de redenen waarom ik geen neo-air wil, maar laten we dit niet tot een "waarom-geen-neo-air-of-exped-topic" topic degenereren:)!
Heb een aantal jaar geleden nog zo'n Thermarest matje van €100+ gekocht.
Het slaapt vergeleken met thuis behoorlijk slecht maar vergeleken met slapen op de grond weer redelijk goed.

Voor de prijs hoef je het niet te laten. 1x een hotelovernachting is duurder dan zo'n matje. (maar ook 10x comfortabeler ben ik wel achter. ;)

Mijn slaaptip op zo'n dun matje is een goed kussen.
Als comfort je belangrijkste overweging is, dan is een neoair bij uitstek een geschikte mat omdat hij dik is, dat kraken valt bovendien erg mee (was met name een probleem van de oude matjes).

Alle opblaasmatjes die zogenaamd 5cm dik zijn (vooral de lichtgewicht versies) slapen allemaal even 'comfortabel' (beroerd!!).

Ga dus vooral op zoek naar een mat die dik is en die bij voorkeur ook iets breder (dan de neoair)..
cotweetje schreef:Ik heb de thermarest neo air een keer bij bever gezien, toen ik hem uit het rek pakte maaktie ie al lawaai, als je een onrustige slaper bent dan ga je je daar aan irriteren volgens mij, elke keer als je je beweegt je gshhtttttt hoort dit kun je ook op een filmpje van youtube terug horen.
Er zijn verschillende soorten NeoAirs, en die maken niet allemaal (evenveel) lawaai. Bovendien geven veel mensen aan dat het probleem in werkelijkheid (als men echt op het matje licht, de druk in het matje daardoor hoog is en er meestal een slaapzak voor een zekere mate van isolatie zorgt) veel minder groot blijkt dan men op voorhand vreest.

Renaat
Het maakt allemaal weer eens duidelijk dat een matje een van de dingen is die je beter niet uitsluitend op specificaties op internet bestelt.
Leon
Ik heb twee Therm-A-Rest matten. Een Self-inflating Regular, 183 x 51 x 3,6 cm, 22 jaar oud en een nieuwe Neo Air All Season Large, die 196 x 63 x 6,3 cm groot is. De Neo Air All Season kraakt nauwelijks, is kleiner op te vouwen, warmer en comfortabeler dan de kleinere selfinflating mat. Moet de Neo Air wel opblazen.

Piet.
Ik heb tot nu toe geslapen op de Trail pro van thermarest. En ik vind hem best wel lekker liggen. Is voldoende warm, ook als de temperatuur onder de nul zakt. Ik kom niet op grond als ik op mijn rug of zij lig. Het enige nadeel vind ik het pakvolume waardoor ik uiteindelijk toch overstag ben gegaan en een neo air all season heb gekocht. Ik heb alleen nog maar proef gelegen. Ik was ook erg bang voor het krakende geluid, maar dat valt wel mee.
Leon schreef:Het maakt allemaal weer eens duidelijk dat een matje een van de dingen is die je beter niet uitsluitend op specificaties op internet bestelt.
Leon
Eh nee, maar dat beweerde ook niemand toch? Ik krijg in ieder geval een hoop overwegingen mee, waarvoor dank!
Welke heb je uiteindelijk gekozen ?
cotweetje schreef:Welke heb je uiteindelijk gekozen ?
Sorry, late reactie... ik heb nog niet gekozen maar neig nog steeds naar de Trail Pro. Mijn vriendin heeft een cadeaukaart van Zwerfkei gekregen voor haar verjaardag, dus we gaan daar morgen maar eens kijken!
cotweetje schreef:Welke heb je uiteindelijk gekozen ?
Gisteren Zwerfkei onveilig gemaakt, en weggegaan met 2x Gore fietsonderbroek met zeem, en 2x Thermarest TrailPro. Mooi spul! Nu wachten op de eerste kampeertocht, duurt helaas nog wel even.
Travelmaster schreef:
cotweetje schreef:Welke heb je uiteindelijk gekozen ?
Gisteren Zwerfkei onveilig gemaakt, en weggegaan met 2x Gore fietsonderbroek met zeem, en 2x Thermarest TrailPro. Mooi spul! Nu wachten op de eerste kampeertocht, duurt helaas nog wel even.
Gezien jouw wensen lijkt me dit een prima keuze. Veel plezier er mee. :wink:
Travelmaster schreef:
cotweetje schreef:Welke heb je uiteindelijk gekozen ?
Gisteren Zwerfkei onveilig gemaakt, en weggegaan met 2x Gore fietsonderbroek met zeem, en 2x Thermarest TrailPro. Mooi spul! Nu wachten op de eerste kampeertocht, duurt helaas nog wel even.
Wie koopt er nou een gore fietsonderbroek??? :lol: