Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slot op VSF T400-XT - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Slot op VSF T400-XT

Leon schreef:Of neem dit slot:
Afbeelding
Wel een plaksetje meenemen: grote kans op snakebites!

Carl
Eric Schuijt schreef:Een slot moet ART goedgekeurd zijn en dat is bij mijn weten ieder Axa defender slot. De korting op een fietsverzekering krijg je alléén als het slot een chip heeft. Je kunt zien of een slot een chip heeft omdat op de achterkant een nummer staat: 999-0528-xxxx-xxxx.

Voor het monteren van een Defender op een VSF gebruiken ik vaak een zogenaamde tussenplaat omdat de gaatjes niet altijd op de juiste plek zitten.
Ik kwam er achter toen ik een axa defender op mijn vsf tx400 wilde monteren dat dit niet lukte vanwege de gaatjes in het frame welke te ver uiteen stonden voor dit slot.
Na enig zoeken kwam ik dit draadje tegen en heb bij de fietsenmaker een 'tussenplaat' gekocht. Wat me opviel tijdens / na de montage is de geringe afstand tussen het slot en de band. Zijn daar negatieve ervaringen mee?
Mathij5 schreef: Wat me opviel tijdens / na de montage is de geringe afstand tussen het slot en de band. Zijn daar negatieve ervaringen mee?
Ervaring niet, maar 4 mm is geen probleem. Mocht het wiel door een ongeluk of spaakbreuk een slag gaan vertonen die je er niet ter plaatse uit krijgt dan kun je het slot er wel tijdenlijk afhalen.
Leon
- Op oude T400 het slot om deze reden bevestigd met 6 tierips, heeft jarenlang geen krimp gegeven (desgewenst rubber/vilten stripje tussen slot en frame bevestigen).

- Op nieuwere TX zitten voorgeboorde gaatjes tbv een slot, met een verdikking, waardoor tierips niet goed meer werken. Heb daarom een oud ABUS slot zo'n halve cm. verbreed (bijvijlen/boren) om 'm passend te krijgen. De AXA Defender kreeg ik bijvijlend niet passend.

- De tussenplaat kende ik nog niet. Begin dit jaar exact deze kwestie bij AXA voorgelegd, ze kwamen WEL met de CAD-tekeningen voor de precieze maten, maar NIET met de suggestie van de tussenplaat! Of is deze pas daarna de markt gebracht?

- Zie overigens grote prijsverschillen Defender-tussenplaat, van 2,40 tot 12,95!
bijvoorbeeld: http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... gn=beslist
en: http://www.fietsslotstore.nl/product/23 ... tAodeVwACA
Leon schreef:
Mathij5 schreef: Wat me opviel tijdens / na de montage is de geringe afstand tussen het slot en de band. Zijn daar negatieve ervaringen mee?
Ervaring niet, maar 4 mm is geen probleem. Mocht het wiel door een ongeluk of spaakbreuk een slag gaan vertonen die je er niet ter plaatse uit krijgt dan kun je het slot er wel tijdenlijk afhalen.
Leon
Het slot is eigenlijk te hoog gemonteerd waardoor het tekort aan ruimte ontstaat (aan weerskanten max 1,5 mm). Lager monteren lukt niet omdat er maar op een hoogte een sleuf zit op de achterplaat om aan het frame te monteren, het slot kan je vervolgens alleen maar op de middelste en onderste sleuf van het slot monteren. Wanneer het slot op de juiste hoogte zou zitten dan is er inderdaad aan weerskanten 4 mm ruimte wat voldoende moet zijn. Wat mij nu juist lijkt is om die achterplaat te voorzien van 2 extra gaatjes zodat het slot op de goede hoogte gemonteerd worden. Wanneer het is gelukt zal ik mijn bevindingen delen.

@Mikefiets: De online prijzen verschillen inderdaad enorm, bij de lokale fietsenzaak koste de plaat mij €5,-. Online bestellen kan zomaar weer €4,95 verzendkosten betekenen.
ik ben van het weekend weer bij mijn ouders. ik zal eens wat fotos maken en uploaden dan kunnen jullie kijken. ik heb nooit narigheid ervaren aan het axa slot op mijn tx400
Ik heb op mijn reis-/ woonwerkfiets geen slot. Op vakantie gaat er een 2m kabel mee met twee ogen waar alle fietsen mee vast kunnen aan het ringslot van m'n eega d'r fiets. Tijdens woonwerkverkeer stal ik de fiets op de veiligste plaats die ik kan bedenken nl tegen de muur vlak achter m'n bureaustoel :D. ook bij afspraken gaat de fiets meestal mee naar binnen. Moet ik een keer naar een afspraak waarbij dat niet kan, dan ligt er m'n bureaula een goedkoop spiraalslotje en zet ik de fiets neer (en vast aan een paal/ hek oid) op een goed zichtbare plaats waar ik hem bij voorkeur zelf kan zien, maar de receptioniste kan ook. Mocht ik toch voor een slot gaan, dan zou ik altijd iets nemen waarmee ik de fiets ergens aan vast kan maken. Een fiets die alleen maar op een ringslot staat zet je in 30 seconden op een fietsendrager of in een busje.

Groet Remco
RemcoDuijts schreef: Een fiets die alleen maar op een ringslot staat zet je in 30 seconden op een fietsendrager of in een busje.

Groet Remco
Daarom wil ik er ook een axa defender opzetten, daar kan je dan nog een kabelslot insteken en ergens omheen doen!