Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ombouwen TREK 930 Singletrack - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ombouwen TREK 930 Singletrack

ondertussen heb ik ook een old man mountain ultimate lowrider aangekocht. Hij staat 'half' op mijn fiets, want ik zit nog met enkele vraagjes. 't Is een hub mount en op brake bosses.

Ik heb XT V-brakes en heb gelezen dat ik enkele rondellen (ringetjes) tussen de brake vijs moet steken omdat ik anders het 90° stukje de rem blokkeert (met parallellogram). Het gaat hier echter over 4mm. Is dat normaal? En zou ik dan niet beter een M6 24mm vijs gebruiken ipv de meegeleverde 20mm?

2de vraag: tussen de aansluiting (metaal geplooid schuifstukje) van drager en dit 90° stukje bedraagt 1cm. Mag ik dat metalen schuifstukje gewoon meer plooien tussen een bankvijs of zo?
Moos_1980 schreef:ondertussen heb ik ook een old man mountain ultimate lowrider aangekocht. Hij staat 'half' op mijn fiets, want ik zit nog met enkele vraagjes. 't Is een hub mount en op brake bosses.

Ik heb XT V-brakes en heb gelezen dat ik enkele rondellen (ringetjes) tussen de brake vijs moet steken omdat ik anders het 90° stukje de rem blokkeert (met parallellogram). Het gaat hier echter over 4mm. Is dat normaal? En zou ik dan niet beter een M6 24mm vijs gebruiken ipv de meegeleverde 20mm?

2de vraag: tussen de aansluiting (metaal geplooid schuifstukje) van drager en dit 90° stukje bedraagt 1cm. Mag ik dat metalen schuifstukje gewoon meer plooien tussen een bankvijs of zo?
een schroef moet minimaal een moerdikte ingeschoefd kunne worden. Maar er is niks op tegen een langere te gebruiken zolang di maar niet te lang is voor het gat.


Het niet geverfde alumnium van de beugeltjes moet je idd zelf vaak nog pas buigen zodat het echt past, met de hand (of nylon hamer) en een bankschroef gaat dat prima
all right!! merciekes voor het snelle antwoord!!!
Dan weet ik weer wat doen dit weekend en zo begint ie stilaan meer en meer af te geraken. :lol:
En dan kan ik beginnen met mijn zadel in te rijden :shock: