dik5 schreef:
Door het overheersende moslim geloof is de sfeer op Lombok wel heel anders dan op Bali.
Dirk
Dat vondt ik van Java ook, s'avonds in semarang geweest en dan hoor je alleen maar moskeen roepen, niets voor mij.
Maar ik was ook wereldvreemd want ik dacht dat ze boedhistisch waren
Ook in jakarta (iets van 12 mln mensen ofzo) krijg je s'avonds een crimi sfeer, of dat ligt aan mij
en iedereen staart natuurlijk omdat je als enigste blank bent
of ze zien een grote portomonaie lopen.
Ook op het strand van yogyakarta is het door moslims niet geaccepteerd om in bikini te baden, in iedergeval niet door de locals weet niet of ze pissig worden als een westerse het doet.
Ook bij theevelden geweest bij jarkarta aardig arm daar.
Maar arm of niet ze vegen altijd wel netjes de stoep schoon s'ochtens.
Bali - ik vondt Kuta niks veel te toeristisch maar als je van stappen houdt waren er wel disco's, ik vondt Sanur mooi, rustig strand geen golven groen water en een klein dorpje ik had een mooi resort met bijna prive zembad, en aan strand ontbijten, slapen in een vrijstaand huisje met etage erop voor 80 euries ofzo.
Als je een keer een toer doet uitkijken met wie sommige krijgen geld als ze je brengen naar een bepaald restaurant met uitzicht op vulkaan waar je 10 keer de prijs betaald waar alle toeristen zitten en de rest van de restaurantjes leeg.
En in ubud naar het apenpark, aapjes kijken en ze eten banen uit je hand en klimmen op je om ze te pakken.
Sfeer op Bali is gemoedelijker omdat ze voor de helft boedhistisch zijn overal bloemen en wierook s'ochtens beetje zelfde als in Thailand.
Verders als je op straat iemand ziet goochelen met eieren en deeg in een grote wok op een stoofje op Java schroom niet wat te bestellen.
Eten is lekkers in Indonesie alleen soms de gastvrijheid niet.
Je verkijkt je erop maar het is de 4e grootste land qua inwoners ter wereld 248.6 mln mensen.