Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Via LF 6 en Benjaminse naar Elzas 11 tot 18 mei 2013 - Forum Wereldfietser

Via LF 6 en Benjaminse naar Elzas 11 tot 18 mei 2013

Dag sportievelingen,

Ik ben een jongeman van 24 jaar. Vorig jaar afgestudeerd en aan het werk. Het plan is om een fietsvakantie te maken van Poperinge (west vlaanderen) tot Riquewihr (Elzas) en dit van +/-11 tot 18 mei 2013. Ik vertrek zoiezo en trek uit op het avontuur, met de hoop om mensen tegen te komen onderweg, foto's te nemen, een stukje mee te fietsen enz. Als er enhousiaste liefhebbers zien die veel zin hebben om mee te fietsen, laat maar weten, dan kunnen we eens bekijken of we overeen kunnen komen ! Je kan eventueel inpikken op de route. Er is trouwens al vervoer geregeld om de fietsen terug naar te brengen ! Logeren = jeugdherberg, of kamperen bij een boer of in iemand zijn tuin,... we vinden wel iets.
deel 1: http://www.groteroutepaden.be/route.php?itemno=98
deel 2: http://www.cyclingeurope.nl/routes/rome/deel1.php

Ik ga een tweetal keer per week sporten. Soms eens zwemmen, maar vooral fietsen en lopen. Het is de bedoeling om een rustig maar toch voldoende tempo te fietsen, ons te amuzeren... 90/100 km per dag of iets meer of minder?

Laat gerust iets weten bij interesse !
Sportieve groetjes
.
Alleen maar moderator, zonder enige verdere uitleg, maakt niet echt duidelijk wat en waarom is verwijderd....

<edit> inmiddels inhoud aan het bericht toegevoegd. Mijn reactie heb ik geplaatst toen er niets anders in het bericht stond dan: moderator.
De berichten hier zijn precies wat stilgevallen.. Verlof en hoogtijd om daar verandering in te brengen !

Meer detaillering over de route:
De route is een kleine 1000 km en loopt via de Leie (kortrijk), de vlaamse ardennen, de groene gordel rond brussel (zoniënwoud), haspengouw en Hageland, meerdalwoud, Leuven en Tongeren tot in Maastricht. Verder loopt de route geleidelijk stijgend en vrijwel autovrij door de Ardennen omhoog door het natuurgebied van de Hoge Venen, het dak van België, het duitstalige Oostkanton, Ourdal, het Duitse Eiffel, het dal van de Our, Luxemburgs Zwitserland om dan door de wijngaarden in het Moezeldal te komen. (adempauze) Via de Duitse oever en Schengen fietsen we Frankrijk binnen. De route verlaat hierna de rivier en trekt door de bossen om Metz. Daarna breekt het landschap open en voert de route door de golvende graanvelden in Lotharingen. Voor we de Vogezen bereiken fietsen we nog door een merengebied langs oude kanalen en door uitgestrekte bossen. Tot slot de Elzas als eindbestemming :)

Verwachtingen:
kamperen met tent of jeugdherberg..
100 tot 150 km fietsen per dag
rustig maar toch voldoende tempo :)
mensen tegenkomen onderweg, contacten leggen, amuzeren, het avontuur..

Laat hier gerust tips na of laat maar weten bij interesse.
Dan kunnen we onze verwachtingen afstemmen :)

Groeten,
Pieter