Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroutes in Puglia (Italië) - Forum Wereldfietser

Fietsroutes in Puglia (Italië)

Ik ga in 2013 een paar weken fietsen in Puglia. Wie heeft ervaring? Zijn er uitgewerkte fietsroutes beschikbaar en waar kan ik die vinden.
Wat zijn de ervaringen met logies en met campings?
H@nk
H@nk,

Langs de kust zijn redelijk wat campings, maar net als in de rest van Italië zijn ze alleen in het hoogseizoen geopend. In het binnenland kun je prima wildkamperen.

Bewegwijzerde fietsroutes ben ik nooit tegengekomen. Het verkeer rond de grote steden is druk, maar op de meeste wegen op het platteland is het rustig en prima fietsen.

Jan
Beste Henk, ik ben benieuwd of je al bent geweest en of het mooi was. Zelf zijn we ook van plan om volgende week te gaan. Heb je nog een tip voor een goede fietskaart en fietsverhuur?

Groet,

Evert
Nee, ik ga deze zomer, wel warm maar ik ga ervan uit dat het wel te doen is. Was afgelopen zomer in Portugal en dat heb ik ook overleefd. Ben nog altijd op zoek naar goede fietsroutes. SNP heeft een georganiseerde reis, dus als er iemand is die met SNP naar Puglia is geweest, dan hoor ik graag wat details over het fietsen daar.
Ik begrijp dat jij eind april bent geweest. Hoe waren jouw ervaringen?
Hoi,

Ik heb er een paar jaar geleden gefietst. Een rondje Napels, naar het zuiden en langs Matera naar Puglia. Matera moet je zeker ook bezoeken. Het binnenland is lekker rustig met verkeer. Langs de kust iets drukker. Goed wild te kamperen. Ook zijn er wel campings.Alberobello is erg leuk. Daar zijn grote campings (en bij grote plaatsen en toeristiche oorden. Verder was de temperatuur wel te doen. Gewoon gaan fietsen zou ik zeggen. Zuid-Italie is een arm gebied, vergeleken met het noorden. Maar wel mooi.
Veel olijfgaarden.

Veel plezier!
Ik heb 5 jaar geleden in de wereldplaats Monopoli een fiets gehuurd. Fiets werd bij het station afgeleverd. Eigenaar heeft ooit bij Backroads in de USA gewerkt. Zie: http://www.pugliainbici.com/. Was verder prima.
Is een leuk gebied om door te fietsen. Veel dramatische steden die worden gekoesterd. Zag er verder hetzelfde uit als Kreta 25 jaar eerder. Deed bij mij de vraag reizen of er wel een overheid is die helpt dat het gebied zich ontwikkelt. SNP-site geeft je ideeën over een mogelijke route. Voor de rest bieden de Touring Editore kaarten van 1:200.000 genoeg witte weggetjes. De westkant is wat verlopen, de oostkant vond ik het mooiste. Heb in pensions/hotels geslapen.
Greet