Additionally, paste this code immediately after the opening tag: limes route - Forum Wereldfietser

limes route

volgend jaar ongeveer mei -juni 2013,plan ik een fietsreis naar de zwarte zee,deze kan voor die het wenst volledig gefietst kunnen,maar ik doe maar een gedeelte vanuit Passau of Wenen en er word de donau route gevolgd volgens de boekjes van Bikeline(esterbauer) deze zijn wel in het duits geschreven,zijn er nog fietsers die mee willen,we fietsen ongeveer 100 km per dag naargelang de mogelijkheden,overnachten doen we in tent of B&B,de leeftijd rond 55 a 65 jaar,we zoeken nog een tweetal personen om mee te gaan,want alleen is ook maar alleen,alles moet nog uitgewerkt worden en is bespreekbaar,wie wil dit meemaken.daar we nu aan de voorbereidingen gaan beginnen.indien er personen zijn die dit al gedaan hebben,bekom ik graag info
De Donau route is de drukste van europa, dus alleen ben je nooit. Denk eerder dat je blij bent als je een keer alleen bent.

Mario
Na Boedapest wordt het wel een stuk rustiger, vooral de snelweg tussen Passau en Wenen is soms gewoon niet leuk, al ligt het ook een beetje aan de tijd van het jaar. Maar aangezien de vergrijzing niet alleen in Nederland toeslaat zul je vooral in Oostenrijk en tot Boedapest vooral veel ouderen al dan niet electrisch ondersteund tegenkomen. Neem voor Hongarije iig iets tegen de muggen mee en zet je tent niet onder bomen of in de schaduw op, doe je dat wel dan weet je zeker dat je 2 keer op een dag de pineut bent.

Peter
supermario schreef:De Donau route is de drukste van europa, dus alleen ben je nooit. Denk eerder dat je blij bent als je een keer alleen bent.

Mario
Dat beeld had ik ook, tot ik 'm van de zomer in juli/augustus gefietst hebt. Op uitzonderingen na vond ik het mee vallen. Ja in vergelijking met andere routes waren er veel meer fietsers, maar dat gaf eerder gezelligheid, dan dat ik er last van had.
Veel fietsplezier langs de Donau en kijk vooral uit naar de plaatselijke boekjes die je naar de mooiste kant van de Donau sturen. Ze liggen gratis in elke plaats, soms langs de route bij een infopunt. Ik ben tot Boedapest geweest en ga ook weer verder maar ik heb pas vakantie in Juli. Tot Budapest zijn er veel pensions en ook goedkope en is er altijd plek om te slapen. Terug zijn er volop treinen maar is het wel slim om ze s'morgens vroeg te pakken.

groetjes Helmie
De limes route wil ik ook graag een keer fietsen. Ik heb dus interesse, zeker.
Graag hoor ik hoe het er voor staat. Mijn mailadres = aike52@hotmail.com
Hallo
Ben ook op zoek naar een leuke fietsvakantie, en dit graag in gezelschap. Laat maar horen. claire.snykers@telenetbe
Ik heb die route in 2012 ook gefietst. Lees mijn boek 'Op de fiets van Staphorst nar de Zwarte Zee'.
Voor diegene die dit jaar willen. Drie mensen uit Canada fietsen van de zomer vanuit NL naar Wenen. Zij zoeken nog een vierde persoon die mee wil fietsen. zie bericht op forum.
Ik heb reeds contact gehad met Harry, omdat ik vorig jaar de route gefietst heb, en hij schrijft en spreekt Nederlands.

Groet,
Afgelopen zomer een fietsreis gemaakt richting Constanta. Echter bij Beograd afgehaakt wegens gevaar op de weg en roofbouw. Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar ik was alleen en dus nogal kwetsbaar. Met een groep is het natuurlijk veel comfortabeler.
Door Kroatië en Servië kun je kiezen tussen het fietpad stijf tegen de Donau aan of op het kantje van de autoweg te rijden.
Vanaf Passau tot Wenen is een prachtige route. Tot aan Budapest is zeker aan te raden. Prima fietspaden en waar niet, weinig autoverkeer. In Hongarije veel onverharde wegen, maar schilderachtig klem langs de Donau die je in het geheel niet ziet wegens begroeïng. Diverse campings met thermaalbaden op route. Zeer wel aan te raden. Na Hongarije kun je kiezen tussen de Kroatische of Servische kant van de Donau. Ik heb de Kroatische kant gekozen. Niet de gunstigste denk ik. Veel verkeer en niet zo veilig. Terug overvaren of een brug was er niet bij. Dus bij Batina in Kroatië moet je kiezen tussen de rechter of de linker zijde van de Donau. Ik koos de rechterzijde, maar was pas in de gelegenheid om in Ilok de brug naar Servië over te steken. Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit welke route je neemt. Met een gezelschap ben je wat veiliger in het verkeer. vooral als je een wat verkeersintensievere route neemt. Mag ik mee? Want ik ben in Belgrado afgehaakt en heb het beste van de route gemist.
guzelbahce schreef: Echter bij Beograd afgehaakt wegens gevaar op de weg en roofbouw. .
Wegens dit en andere negatieve ervaringen waar we over lazen, kozen wij om van Boedapest de Limes 3 te volgen tot Constanta. Een aanrader. Slechts een klein stukje druk nl verlaten Cluy Napoca en de laatste km voor en in Constanta.
Na Boedapest vond ik het pas leuk worden...
de donaufietsreis staat kort voor de deur nl. op 29 mei aanstaande,en het mooie weer komt eraan,mocht zich nog iemand geroepen voelen om met ons mee te fietsen,deze is nog van harte welkom op deze toch wel zeer mooie tocht.