Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Coast to Coast USA 2013 - Forum Wereldfietser

Coast to Coast USA 2013

Ben bezig met het vormen van een groep on volgend jaar de coast to coast-route in de USA te gaan rijden. Er hebben zich 4 belangstellenden gemeld. Ook belangstelling ?
Lijkt wel tof, maar kan je eventueel beetje meer info over de plannen doorsturen?
Hoelang deze tocht is , welke periode , geschatte dagafstanden.

Mvg

Rafael
Dag Rafael,

De bedoeling is om met een groep te gaan en ook zoveel mogelijk als groep te rijden, waarbij natuurlijk het klimmen en dalen meer individueel zal zijn.
De tocht is ± 7000 km. en zal ongeveer 11 weken in beslag nemen. De beste perode is mei, juni, juli en we zullen gem. 100 km. per dag rijden, waardoor er ook rustdagen zijn waarop je (we) andere aktiviteiten kunt (kunnen) gaan doen. Ik stel me voor om na de zomervakanties ergens in Nederland een kennismakingsbijeenkomst te organiseren om de details/wensen etc. verder te bespreken. De mensen die tot op heden hebben gereageerd zijn, evenals ikzelf, senioren.
Ik ben wel nog steeds geïnteresseerd maar kan nog niet zeggen of ik kan of niet omdat ik rekening moet houden met vakantiedagen en feestdagen om te kijken of ik aan zoveel vakantie kan komen in die periode.
Zal dit waarschijnlijk pas in december kunnen bekijken.
Hey Topper

Misschien heb ik interesse om mee te gaan. Hou je me op de hoogte?

Groeten Klaas

www.klaasonderweg.nl
Dag Klaas,

Ik zal je op de hoogte houden en voor meer info lees de tekst die ik gestuurd heb aan Rafael.
Dag tepper,

Ik heb globaal je plan gezien en aangezien ik zelf ook Coast to coast wil gaan fietsen in 2013 zou ik me willen aansluiten bij je groepje belangstellenden.
Misschien hebben jullie al een bijeenkomst gehad en al concretere plannen gemaakt. Laat het me weten.
Ja ik ben ook senior en heb daardoor volgend jaar er de tijd voor.
100 km per dag is wel fors als je ook nog wat wil genieten van het land maar niet onoverkomelijk.
Maar misschien ben je al met een paar medekandidaten en is er al discussie of mogelijk al afspraken.
vriendelijke groet, martinuscornelis
Leestip:
'wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?'
Een verslag van de eerste transamerica tocht in 1976 (!) de zogeheten Bikecentennial.
Deze rit is uitgevoerd in een groep oa bestaande uit nederlanders.

Geschreven Wim Dussel
Journalist nieuwsblad vh noorden.
Ik ben een paar jaar terug coast to coast gefietst, van Miami naar San Francisco.

Wellicht vind je het leuk om op mijn site te kijken, ik schreef er ook een boek over (verschenen bij Elmar uitgeverij). http://www.reismetgijs.nl

Ik wens jullie alvast een mooie tocht toe.

Gijs
dag tepper,

Zijn jullie al samengekomen en liggen de reisplannen al vast voor deze fietsreis,graag had ik indien mogelijk meer info bekomen over de periode dat jullie willen gaan,en hoe jullie reizen,wat moet ik ongeveer als budget ter beschikking hebben,met welke fietsen gaan jullie enz.....ben zelf senior met meerdere lange afstandsfietsreizen.
mvg
jean
Ik hoop dat jullie wind mee krijgen in de Mid-West anders is 100km per dag een hel! Dat had ik dus, 3 weken lang....

Hier wat info en tips :

http://shanecycles.com/cycling-info/inf ... r-cyclists

Veel Plezier, het is een mooi land en leuk mensen.
ben er helaas niet bij maar wel enorm geïnteresseerd. als je gps tracks of andere routes hebt wil ik je graag volgen
Hai Tepper,

Ik heb erg veel interesse om de USA van kust tot kust te fietsen.
Graag ontvang ik meer info. Zijn jullie al samengekomen? etc.
Gr.
Jack
Dag Tepper,

Ik heb belangstelling voor de CtoC tour in 2014. De vraag "wat" heb ik daarmee beantwoord. "Hoe" komt dan vanzelf. Onze voorbereidingen nemen meestal een aantal maanden in beslag. Daarom wil ik graag gaan meedenken met je (jullie?)

Henk (bike2bike)
Wat een leuk idee! Het lijkt me leuk om me aan te sluiten alleen vrees ik dat het voor mij een beetje te duur wordt om dan elke nacht in een hotel te overnachten, tenzij jullie gaan kamperen?
Beste belangstellenden voor de coast to coast.
inmiddels is dit initiatief al enige tijd gaande ,maar weet iemand of er ook daadwerkelijke plannen zijn en concrete data?
het lijkt mij,nl ,erg leuk ,om aan te haken

groetnis Frans
bike2bike schreef:Dag Tepper,

Ik heb belangstelling voor de CtoC tour in 2014. De vraag "wat" heb ik daarmee beantwoord. "Hoe" komt dan vanzelf. Onze voorbereidingen nemen meestal een aantal maanden in beslag. Daarom wil ik graag gaan meedenken met je (jullie?)

Henk (bike2bike)

Hoi Henk,
ik zie dat jij plannen hebt om in 2014 CtoC te fietsen over de Transam.
Ik heb ook het plan opgevat om die tocht te gaan maken, dat kan natuurlijk door je op tegeven voor een tocht met de Amerikaanse organisatie Adventure Cycling Association, maar het lijkt me ook wel leuk om dai met een aantal Nederlanders te doen.