Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskaarten China (Yunan) en Vietnam (Noord) - Forum Wereldfietser

Fietskaarten China (Yunan) en Vietnam (Noord)

Dag allen,

Wij gaan fietsen naar Kunming naar Hanoi. Welke kaarten zijn fijn in gebruik in Zuid-China en Noord-Vietnam?

Alvast bedankt,
Lot
Het beste wat je kan doen is in Kunming een boekhandel binnenstappen en je keuze maken uit een van de vele provinciale stratenatlassen die ze daar ongetwijfeld verkopen. Er staan meestal ook stadsplattegronden in, wat een hoop gezoek scheelt als je een stad in of uit wilt. Met wat mazzel staat er ook nog een stuk Noord-Vietnam in. Zo'n atlas kost bijna niks, je haalt de bladzijden eruit die je nodig hebt en de rest gooi of geef je weg.
Voor een algemeen overzicht is de bekende Nelles-kaart van beperkt nut.
Hallo Lot,

het toeval wil dat ik net gister een kaart van Noord-Vietnam heb gekocht. Merk: Reise Know How, ook wel World Mapping Project. Schaal 1: 600.000 - alle andere merken die ik vond zaten op veel grotere schalen (1 op minstens een miljoen).

Volgens de verkoopster is dit ook het merk dat Bernadette Speet aanbeveelt voor Laos, waar ik ook heen wil en waar zij Kippen en Kleefrijst over heeft geschreven.

Stijgingspercentages of hoogtelijnen staan er niet op, onverharde wegen wel.

Op het forum van de Lonely Planet kwam ik regelmatig tegen dat mensen ter plekke een atlasje van Vietnam hadden gekocht en daar zeer tevreden mee waren.
Verder is het opletten dat je kaart van Vietnam niet al te oud is. Ze hebben de plaatsnamen daar (enkele?) jaren terug veranderd.Deel zijn namen die eerst bij plaats A hoorden, later aan plaats B toegekend. Het schijnt op de verkeersborden ter plaatste duidelijk gemaakt te worden.

Veel fietsplezier daar!
De kaart van Reise Know How van Noord-Vietnam is goed bruikbaar. Wij vonden de schaal een verademing na de kaart die we van China hadden.
Zoals Janneke al aangaf is de schaal 1:600.000 terwijl we in China op een kaart van 1:1.200.000 reden.

Overigens hebben wij in China zelf geen fatsoenlijke kaart kunnen vinden. We zijn niet in Kunming geweest maar in andere plaatsen in China hebben we wel - tevergeefs naar bruikbare kaarten gezocht. Voor China hebben we ook o.a. kaarten van Reise Know How gebruikt. Verder heeft m'n zus een goede kaart van China gevonden in een atlas/kaartenwinkel in Amsterdam.

Aandachtspuntje mocht je toch een kaart in China zelf willen kopen: Die kaart zal alleen plaatsnamen in Chinese karakters bevatten....

Veel plezier in China!

Maarten
Twee opmerkingen nog:
- die kaarten zijn in Amsterdam te koop bij Pied a terre en A la carte
- en online bij in elk geval Amazon.co.uk
En bestaan ook onder de merknaam Gecko.