Ik wil van het voorjaar met een Bob Yak wil fietsen in Spanje.
Daar hoorde ik wisselende berichten over hoorde qua regel en wetgeving.
Daarom heb ik het na gevraagd bij het Spaans verkeers bureau.
dit was hun antwoord:
Dit zegt de wet:
Motor -, Brom-, en Snorfietsen en Aanhangwagens
Met het Koninklijk Decreet 1428/2003 d.d. 2006 (en gepubliceerd in de Spaanse Staatscourant) is het Wegenverkeersreglement in Spanje van 2 maart 1990 op vele punten gewijzigd.
Het is nu onder andere mogelijk / toegestaan volgens artikel 12 dat voor fiets, brom-, en snorfietsen en voertuigen met 3 wielen een aanhangwagentje mag worden voortbewogen wanneer er voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
- Het aanhangwagentje mag niet groter zijn dan 50% van het ledig gewicht van het voortrekkende voertuig;
- Men mag alleen gedurende de dag (bij daglicht) rijden;
- Het zicht mag niet belemmerend worden door de aanhangwagen;
- De maximumsnelheid waarmee men mag rijden is 10% minder dan de normale snelheid die voor het voortrekkende voertuig van toepassing is;
- Er mogen onder geen geval personen vervoerd worden in de aanhangwagen.
Zo dat is nu duidelijk, fijn zo!
ps ze antwoorden heel snel via facebook dat is ook top!
Daar hoorde ik wisselende berichten over hoorde qua regel en wetgeving.
Daarom heb ik het na gevraagd bij het Spaans verkeers bureau.
dit was hun antwoord:
Dit zegt de wet:
Motor -, Brom-, en Snorfietsen en Aanhangwagens
Met het Koninklijk Decreet 1428/2003 d.d. 2006 (en gepubliceerd in de Spaanse Staatscourant) is het Wegenverkeersreglement in Spanje van 2 maart 1990 op vele punten gewijzigd.
Het is nu onder andere mogelijk / toegestaan volgens artikel 12 dat voor fiets, brom-, en snorfietsen en voertuigen met 3 wielen een aanhangwagentje mag worden voortbewogen wanneer er voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
- Het aanhangwagentje mag niet groter zijn dan 50% van het ledig gewicht van het voortrekkende voertuig;
- Men mag alleen gedurende de dag (bij daglicht) rijden;
- Het zicht mag niet belemmerend worden door de aanhangwagen;
- De maximumsnelheid waarmee men mag rijden is 10% minder dan de normale snelheid die voor het voortrekkende voertuig van toepassing is;
- Er mogen onder geen geval personen vervoerd worden in de aanhangwagen.
Zo dat is nu duidelijk, fijn zo!
ps ze antwoorden heel snel via facebook dat is ook top!