Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets achterlaten op Suvarnabhumi (BKK), Bangkok - Forum Wereldfietser

Fiets achterlaten op Suvarnabhumi (BKK), Bangkok

Iemand ervaring met het achterlaten van nog ingepakte fietsen op Suvarnabhumi Airport? Binnenkort vlieg ik met vriendin en fietsen naar BKK, waarna we direct doorvliegen naar Udon Thani. Na enkele dagen komen we terug naar BKK om vanaf daar naar het zuiden te fietsen. Afgaande op de website zouden we een goede kans maken bij Left Luggage voor 100 Baht per 24 uur. Grootste voordeel; we hoeven niet van het vliegveld af en kunnen direct de aansluitende vlucht pakken. Ervaringsdeskundigen?
Wat voor meer informatie heb je nog nodig?
Je kunt je fiets ingepakt en al afgeven bij de bagagedepots. Er is er een beneden bij de aankomst en er is er een boven bij vertrek. Ik was er getuige van dat twee Nederlandse fietsers hun fiets bij het depot in aanvangst namen. Volgens hen ging het allemaal prima. Ook andere fietsers meldden dat. Het tarief was in december 2011 inderdaad 100 baht per 24 uur.
Als je met Thai naar Udong Thani vliegt, dan vertrek je inderdaad van Suvarnabhumi. Je moet wel eerst door de paspoortencontrole en al je bagage in ontvangst nemen bij de rolband. Je fiets krijg je bij bijzondere bagage. Vervolgens ga je naar de de uitgang en dan naar vertrek op de vierde verdieping. Vlieg je met een lowcost-maatschappij, dan is er grote kans dat je vanaf de oude internationale luchthaven vertrekt: Don Muang.
Heb afgelopen januari geprobeerd onze fietsen met bagage een halve dag daar te stallen, maar het was overvol.(bij "vertrek")
Het is erg kleine en benauwde ruimte die meestal erg druk is.Het lukte toen niet, twee jaar eerder lukte het wel.

Succes
Hallo Vincent,
afgelopen Maart heb ik mijn fiets 2 weken achtergelaten op Suvarnabhumi in de left luggage.
Er zijn 2 depots. Één is op de bovenste verdieping maar die was overvol dus werd ik naar level 2 gestuurd waar het eigenlijk al niet veel beter was.
M'n fiets moest ik bij de buitendeur van het depot laten staan want binnen was het te vol.
Ik heb een paar foto's gemaakt van de fiets in de doos en het afgifte bewijs want ik liet mijn splinternieuwe Koga Signature toch met wat gemengde gevoelens achter.
Maar 2 weken later had ik hem gewoon weer terug hoor dus ik denk dat het wel snor zit daar.
Overigens zag ik er heel wat fietsen staan. Het word dus vaak gedaan.
Wat je ook zou kunnen doen als je bijv. in de buurt van Khao San rd bent is je fiets bij Velo Thailand stallen.
Dat is een fietsenzaak daar in de buurt. De eigenaar is heel relaxed en zal voor een paar bahtjes best een tijdje op je fiets willen passen.
Hij heeft voor mij ook een grote taxi geregeld zodat ik mijn fiets mee kon nemen naar de luchthaven.
Groeten, Michel