door
Imeere » zo 26 aug, 2012 17:53
Lieve mensen,
Wat is het een dankbare klus om voor jullie te koken! De werklust van alle helpers is echt enorm. Laurant staat al die jaren elke keer weer garant voor heel erg veel (meedenk)werk, je bent echt een geweldige vent! Johny is nog weken te herkennen aan zijn knoflook lucht, hij heeft heel wat voeten knoflook weg gesneden. Blanche heeft naast haar film ook zoveel gemaakt, de heerlijke vegetarische soep is ondermeer ook van haar hand. We moesten elke keer vertellen voor de film wat we gemaakt hadden. Ik kijk uit naar de resultaten! Zelfs met een hele aardige man in de keuken gastaan en hij heeft de enorme hoeveelheid fruit salade kranig weg zitten snijden. Alleraardiste gesprekken gehad maar nooit naar zijn naam gevraagd.... Hij moest nog even naar zijn familie om 5 uur en kon toen zelfs niet eens meeeten. De restjes waren er echter nog voldoende om alle honger te stillen. Ook harm heeft zich enorm ingezet en alle ballen chocolade gedraaid. Jim is naast het organiserend comitee en lezingen gever ook een goede koker en afwasser, non stop! Bert had niet alleen suggesties voor het menu hij kon ze ook uitvoeren. De flamenquine was echt voortreffelijk en blijft op het menu.
Ook Gregor, Nel, Anita, Vincent, Richard, Marco en Lisette, Bertrand en Bas kwamen terug van het fietsen en staan klaar met een enorme power om de laatste dingen allemaal op tijd klaar te hebben. Op het laatst is het spannend om alle pannen in de gaten te houden en de planning en het uitlopen dat het heel erg fijn is dat iedereen gelijk klaar staat een taak zoekt en die gewoon zonder vragen tot in de puntjes uitvoert! Daarna moet alles op tafel en de dame die dit regelde, complimenten, echt een topwijf! Ook heb ik de keuken nog nooit zo netjes terug gevonden in de morgen zoals dit jaar, er zijn echt kaboutertjes bezig geweest.
Dus ik krijg alle eer, en waardeer de dankbaarheid enorm, maar ik zou dit absoluut niet neer kunnen zetten zonder de geweldige hulp. Dit is ook de reden dat ik er elk jaar weer naar uitkijk om het te regelen.
Tot de najaarstocht in Oudenbosch!
Inge