Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slijtage Continental Top Touring 2000 37-622 - Forum Wereldfietser

Slijtage Continental Top Touring 2000 37-622

Voor mijn tocht vanaf de Noord Kaap terug naar Nederland heb ik op mijn fiets een Continental TT gemonteerd.
Na 3600 km zie ik hier de gele antilekstrip doorheen.
Nu is mijn achterwiel opnieuw gespaakt. Kan een verkeerd gespaakt wiel ook een oorzaak zijn van deze extreme slijtage ??
Normaal heb ik met deze band geen problemen.
Kan er nog iets anders een oorzaak zijn ?
Graag jullie reaktie.
Gr Jan van Loo

Zou kunnen, maar is erg onwaarschijnlijk.
Als de velg niet in het midden van de naaf zou zitten, is het resultaat dat het frame zich een beetje dwars voortbeweegt. (Je ziet als je naar beneden kijkt dat de bovenbuis van het frame zich een beetje zijdelings verplaatst.)
En er onstaan twee sporen als je door het zand fietst.

Maar zelfs dit zorgt niet voor extreme slijtage.

Zachte banden trouwens wel.

Groeten,

Marco

PS weet je zeker dat het Toptouring 2000 banden zijn? Hier zit voor zover ik weet geen gele antilek strip in.

Ook mijn TT-2000 achterband (maatje 47) was na 6000 km tot op het canvas (kevlarlaag) versleten.
Kan het niet zo zijn dat Conitinental het productieproces gewijzigd heeft en dat dit niet ten goede is gekomen aan de slijtagebestendiheid?
Gerd

Marco de Wit schreef:Zou kunnen, maar is erg onwaarschijnlijk.
Als de velg niet in het midden van de naaf zou zitten, is het resultaat dat het frame zich een beetje dwars voortbeweegt. (Je ziet als je naar beneden kijkt dat de bovenbuis van het frame zich een beetje zijdelings verplaatst.)
En er onstaan twee sporen als je door het zand fietst.

Maar zelfs dit zorgt niet voor extreme slijtage.

Zachte banden trouwens wel.

Groeten,

Marco

PS weet je zeker dat het Toptouring 2000 banden zijn? Hier zit voor zover ik weet geen gele antilek strip in.
Marco, Ik heb nog eens duidelijk naar de gele letters aan de zijkant gekeken en ... er staat "contact" op, terwijl op de bon de prijs van top touring staat. Ben terug gegaan naar de fietsemaker en e.e.a wordt naar mijn tevredenheid hersteld. Bedankt voor je reactie.
Jan

GerdC schreef:Ook mijn TT-2000 achterband (maatje 47) was na 6000 km tot op het canvas (kevlarlaag) versleten.
Kan het niet zo zijn dat Conitinental het productieproces gewijzigd heeft en dat dit niet ten goede is gekomen aan de slijtagebestendiheid?
Gerd
Gerd,
Het blijkt dat ik voor een Top Touring 2000 heb betaald maar een Continental Contact geleverd heb gekregen.\
E.e.a wordt iom met de fietsenmaker hersteld.
Bedankt Gr. Jan.

Hallo Jan,

Ik ben nog even nieuwsgierig wat voor band het precies is geweest.

- Contact
- TravelContact
- SportContact

Groeten,

Marco