Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gps map 62st HELP - Forum Wereldfietser

gps map 62st HELP

hallo ik heb een probleem ik gaa zondag vertrekken naar parijs
nu is het geval dat ik dacht dat ik alles voor elkaar had
ik heb drie tracks nodig voor mijn reis
1 wirdum-eindhoven gedownload op de site van de fietsbond
2 eindhoven-dinant gedownload op de site van onbegrenst fietsen
3 dinant-parijs ook op die zelfde site gedownload
ik laad ze via base camp op mijn geheugen kaart via de bijgeleverde usb
maar als ik een track wil openen zie ik tot mijn verbazing dat hij er telkens één track
uit gooit HELP! wat moet ik doen ??
mvg ulbe haanstra
- Uit de 62 verwijderen van de tracks ()doe dat in de 62 zelf)
- In BaseCamp een extra lijstje aanmaken en al je gegevensin dat lijstje bij elkaar zetten.
- Lijstje slepen naar je toestel.
- Controle in de 62.


Lukt het niet, ik heb een GPS Helpdesk, na inboeken kan ik datum/tijd veranderen naar vanavond / morgen om met je mee te kijken.
GPS Expert schreef:- Uit de 62 verwijderen van de tracks ()doe dat in de 62 zelf)
- In BaseCamp een extra lijstje aanmaken en al je gegevensin dat lijstje bij elkaar zetten.
- Lijstje slepen naar je toestel.
- Controle in de 62.


Lukt het niet, ik heb een GPS Helpdesk, na inboeken kan ik datum/tijd veranderen naar vanavond / morgen om met je mee te kijken.
En als dat niet helpt een ander redmiddel: 3 aparte geheugenkaartjes, met op elk kaartje één track...
heb eerst contact gehad met waypoint die mensen
begrepen er niks van volgens hun zou hij het moeten doen
en verwezen mij naar de garmin helpdesk ik moet eerlijk zeggen wat een stel honden daar!nog voor ik kon zeggen wat mijn probleem was dwong ze er al op aan om een pdfje te sturen over routes en tracks
heb kwaad mijn kaartje uit de gpsmap62 getrokken en in de computer gedaan
de tracks gekopieerd van c:/mijn downloads naar de map F:/garmin/gpx
en kiek hem gaan ze doen het gewoon alle drie niks geen basecamp
en ik ben er nu over uit GARMIN is Rommel eerste klas
zo traag als dikke poep en zo ingewikkeld dat niemand het begrijpt
naa mijn trip gaat hij direct in de verkoop mvg ulbe

trouwens bedankt voor de hulp iedereen!!
ulbe haanstra schreef:heb eerst contact gehad met waypoint die mensen
begrepen er niks van volgens hun zou hij het moeten doen
en verwezen mij naar de garmin helpdesk ik moet eerlijk zeggen wat een stel honden daar!nog voor ik kon zeggen wat mijn probleem was dwong ze er al op aan om een pdfje te sturen over routes en tracks
heb kwaad mijn kaartje uit de gpsmap62 getrokken en in de computer gedaan
de tracks gekopieerd van c:/mijn downloads naar de map F:/garmin/gpx
en kiek hem gaan ze doen het gewoon alle drie niks geen basecamp
en ik ben er nu over uit GARMIN is Rommel eerste klas
zo traag als dikke poep en zo ingewikkeld dat niemand het begrijpt
naa mijn trip gaat hij direct in de verkoop mvg ulbe

trouwens bedankt voor de hulp iedereen!!
Ik zou het zo gauw niet opgeven, maar als je ervan af wil: laat maar weten. Maar waarschijnlijk denk je er na je trip wel anders over. Maar ik ben het met je eens: de leercurve is gigantisch steil bij Garmin.
Travelmaster schreef:de leercurve is gigantisch steil bij Garmin.
Ik denk dat het zo is: de leercurve is steil bij GPS toestellen en software.


En dat is niet vreemd, nieuwe techniek die je nooit eerder hebt gebruikt, waar je geen basis kennis van hebt, etc etc. Je gaat dus echt opnieuw naar "school" om alle termen en weetje te leren.
GPS Expert schreef:
Travelmaster schreef:de leercurve is gigantisch steil bij Garmin.
Ik denk dat het zo is: de leercurve is steil bij GPS toestellen en software.


En dat is niet vreemd, nieuwe techniek die je nooit eerder hebt gebruikt, waar je geen basis kennis van hebt, etc etc. Je gaat dus echt opnieuw naar "school" om alle termen en weetje te leren.
Nou, Garmin spant m.i. wel de kroon hoor. Bryton is alweer een stuk eenvoudiger, en als je een TomTom (ook GPS) en zijn software bekijkt, is dat appeltje-eitje. Maar da's een oneerlijke vergelijking, daar kun je niet mee wat je met een Garmin kunt.

Ik heb mijn 60CSx indertijd aangeschaft voor een 4WD trip door de binnenlanden van IJsland. Dan leer je er wel mee omgaan. Nu gebruik ik 'm eigenlijk bij élke outdooractiviteit...

Nog niet opgeven!
GPS Expert schreef: Ik denk dat het zo is: de leercurve is steil bij GPS toestellen en software.


En dat is niet vreemd, nieuwe techniek die je nooit eerder hebt gebruikt, waar je geen basis kennis van hebt, etc etc.
Dat ligt toch echt niet enkel daaraan, maar toch ook aan de mensen die voor het ontwerp instaan en vaak zo diep in de materie zitten dat ze het vermogen missen zich nog echt in te leven in het denken van een leek.

Computers kunnen nu een pak meer dan een jaar of 10-20 geleden, nochtans is er nu veel minder kennis nodig dan vroeger om met computers te werken.
Ook stel ik gigantische verschillen vast tussen de gebruikersvriendelijkheid van diverse toestellen. Ik ben geen technologie-idioot, maar voor het gebruik van de microgolfoven die ik heb, moet ik - bij wijze van spreke - noch telkens de handleiding bij de hand nemen. Dat ligt toch echt aan slecht ontwerp.
M.a.w. als men meer aandacht zou besteden aan intuïtief gebruik, dan zou het een pak eenvoudiger kunnen.

Renaat
Revanho schreef:
GPS Expert schreef: Ik denk dat het zo is: de leercurve is steil bij GPS toestellen en software.


En dat is niet vreemd, nieuwe techniek die je nooit eerder hebt gebruikt, waar je geen basis kennis van hebt, etc etc.
Dat ligt toch echt niet enkel daaraan, maar toch ook aan de mensen die voor het ontwerp instaan en vaak zo diep in de materie zitten dat ze het vermogen missen zich nog echt in te leven in het denken van een leek.

Computers kunnen nu een pak meer dan een jaar of 10-20 geleden, nochtans is er nu veel minder kennis nodig dan vroeger om met computers te werken.
Ook stel ik gigantische verschillen vast tussen de gebruikersvriendelijkheid van diverse toestellen. Ik ben geen technologie-idioot, maar voor het gebruik van de microgolfoven die ik heb, moet ik - bij wijze van spreke - noch telkens de handleiding bij de hand nemen. Dat ligt toch echt aan slecht ontwerp.
M.a.w. als men meer aandacht zou besteden aan intuïtief gebruik, dan zou het een pak eenvoudiger kunnen.

Renaat
Ik pleit voor een Apple - Garmin, of een Garmin - Apple samenwerkingsverband. Zo'n "Gapple 62 St" zou ik wel willen hebben.
GPS Expert schreef:
Travelmaster schreef:de leercurve is gigantisch steil bij Garmin.
Ik denk dat het zo is: de leercurve is steil bij GPS toestellen en software.


En dat is niet vreemd, nieuwe techniek die je nooit eerder hebt gebruikt, waar je geen basis kennis van hebt, etc etc. Je gaat dus echt opnieuw naar "school" om alle termen en weetje te leren.
toen ik voor het eerst een smartphone in handen had wist ik direct alles
het zelfde geld voor mn laptop ,ipad en visfinder enz
philips is ook zoon zootje wat tv's betreft ook geen land mee te bezeilen
en dat ligt niet aan mij hoor en waarom moet ik een complete studie volgen
voor een apperaatje wat me draadloos van A naar B moet brengen
het is zo erg gesteld met die rommel dat de helpdesk van waypoint het niet eens weet zij verkopen dat spul en geven zelfs training en hun eigen helpdeks (garmin europa) is er ook al klaar mee dit heefd niks met een leer curve te maken consumenten bond zou eens in moeten grijpen mvg ulbe
ulbe haanstra schreef:
GPS Expert schreef:
Travelmaster schreef:de leercurve is gigantisch steil bij Garmin.
Ik denk dat het zo is: de leercurve is steil bij GPS toestellen en software.


En dat is niet vreemd, nieuwe techniek die je nooit eerder hebt gebruikt, waar je geen basis kennis van hebt, etc etc. Je gaat dus echt opnieuw naar "school" om alle termen en weetje te leren.
toen ik voor het eerst een smartphone in handen had wist ik direct alles
het zelfde geld voor mn laptop ,ipad en visfinder enz
philips is ook zoon zootje wat tv's betreft ook geen land mee te bezeilen
en dat ligt niet aan mij hoor en waarom moet ik een complete studie volgen
voor een apperaatje wat me draadloos van A naar B moet brengen
het is zo erg gesteld met die rommel dat de helpdesk van waypoint het niet eens weet zij verkopen dat spul en geven zelfs training en hun eigen helpdeks (garmin europa) is er ook al klaar mee dit heefd niks met een leer curve te maken consumenten bond zou eens in moeten grijpen mvg ulbe
Nou zeg het maar dan: wat moet-ie kosten :P ?
dat bekijk ik wel na mijn tripje
ulbe haanstra schreef:dat bekijk ik wel na mijn tripje
Goed zo. Veel plezier!
Ik had het zelfde probleem met de tracks op de garmin 62st. Je kunt dit probleem verhelpen door de tracks er 1 voor 1 op de gps te zetten via de basecamp. Als je een track er hebt op gezet, dan moet je hem archiveren op de GPS zelf. Alleen de track die je wilt gebruiken moet je niet archiveren. Je kan de tracks archiveren en actief maken zo vaak je wilt, je moet er alleen voor zorgen dat je er maar eentje actief laat. De garmin kan maar een maximaal aantal punten on-gearchiveerd erop hebben staan, waardoor basecamp hem over de non-gearchiveerde heen schrijft. Er is inderdaad slecht door garmin over nagedacht. Ze konden minimaal een melding geven dat dit gebeurde.

Groeten Hans
Als je het niet goed snapt net als ik, dan kan je toch ook een micro sd kaart kopen van Frankrijk bij de FIS dan ben je ook klaar, of vergis ik mij nu.

Ik kan bv een micro-sd kaart kopen voor 20 euro van de benelux en duitsland waar gelijk de gehele Hanze route opstaat. Gewoon plaatsen in voeren en fietsen.

Mario
Rovhan schreef:Ik had het zelfde probleem met de tracks op de garmin 62st. Je kunt dit probleem verhelpen door de tracks er 1 voor 1 op de gps te zetten via de basecamp. Als je een track er hebt op gezet, dan moet je hem archiveren op de GPS zelf. Alleen de track die je wilt gebruiken moet je niet archiveren. Je kan de tracks archiveren en actief maken zo vaak je wilt, je moet er alleen voor zorgen dat je er maar eentje actief laat. De garmin kan maar een maximaal aantal punten on-gearchiveerd erop hebben staan, waardoor basecamp hem over de non-gearchiveerde heen schrijft. Er is inderdaad slecht door garmin over nagedacht. Ze konden minimaal een melding geven dat dit gebeurde.
Wat omslachtig. Kun je niet de tracks direct met een filemanager naar de map \Garmin\gpx kopiëren zoals bij andere Garmin modellen? Je moet dan wel zorgen dat ze in gpx-formaat zijn, gdb-formaat werkt niet.
Of je maakt in Basecamp van de 3 tracks 1 grote track...