Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fietscomputer? - Forum Wereldfietser

Welke fietscomputer?

Ik ben op zoek naar een draadloze fietscomputer met een aantal basisfuncties, zoals bv. tijd, gereden afstand, huidige snelheid, hoogste snelheid.
Verder zijn de wensen:
- duidelijke display
- simpele bediening
- moet geschikt zijn voor 29 inch bandenmaat
- waterdicht
- lichtfunctie, bij voorkeur continue brandend in het donker.

Nu heb ik mij laten vertellen dat zowel Sigma en CatEye goede merken zijn.

Welke fietscomputer gebruiken jullie?
Wat zijn de plus-/minpunten?
Voldoet deze aan je verwachtingen?

Graag verneem ik jullie reacties.

Gr. Sonja
Ik gebruik sinds jaar en dag Cateye, maar dan wel met draad (bijv: http://www.cateye.com/en/products/detail/CC-VL510/).

Weet niet wat je reden is voor draadloos te gaan, maar het enige uitstapje dat ik naar draadloos (Cateye C-MC100) deed, is me niet goed bevallen. Batterijen raken snel op, bij kou verslechtert de ontvangst of valt zelfs helemaal weg, ook in combinatie met mijn LED koplamp viel de ontvangst weg.

Tenzij je een dringende reden hebt voor draadloos te gaan, zou ik dat niet doen. ter illustratie, de oudste van de tellertjes met draad die ik heb, gaat al 12 jaar mee, zonder de batterij te hebben moeten vervangen. Hij is eenvoudig: alleen snelheid, gemiddelde, maximum, dagafstand, totale afstand. Meer dan een euro of 20 a 25 geef je daar in principe niet voor uit.

Wat betreft licht: dat draadloze tellertje dat ik kocht had ook licht, maar in de praktijk was dat alsnog te zwak om echt iets aan te hebben. En continue brandend lijkt me funest voor je batterijduur.

Roef
Ik fiets nu een jaar met een vdo x serie met cadans sensor.
Gaat prima.
In het begin kan het even zoeken zijn naar de juiste stand ivm ontvangst maar ik heb sindsdien geen problemen!

Deze dus http://www.rose.nl/artikel/vdo-draadloz ... aid:331540
Garmin Dakota 20 met snelheids- en cadanssensor.

.tsooJ
LED-Hoofdlampje als je continu licht wil?

Cateye Enduro 8 dikke kabel doet het al 45.000km goed en waterdicht.
VDO MC 1.0 compleet met hoogte meter en hellingpercentage. 3 keer onder garantie nieuwe gehad, batterij snel leeg en storing na veel regen.
Na veel getob en slecht rubbertje op knop weggedaan.

Cateye adventure, heel kompleet, helling percentage is veel te traag om korte steile stukjes juist weer te geven. Hoogtemeter wijkt af +10% met gps waarneming. Dat vond ik nogal een tegenvaller.
Te weinig mee in de regen gefietst om waterdichtheid te beoordelen, design belooft op dat gebied veel goeds. Met knopjes aan de onderkant. drukkend op de teller.
voor nog geen 4 euro een action dingetje gekocht.
geen verlichting, cadans of hartslagmeter maar wel snelheid, trip, gemiddelde snelheid en topsnelheid.
nagemeten met de motor over eenzelfde traject en werkt goed.