Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen Bangkok_Puket - Forum Wereldfietser

fietsen Bangkok_Puket

Wij ,ruime vijftigers met redelijk wat ervaring willen voor het eerst in de tropen gaan fietsen, we denken aan Bangkok -Puket. We denken daarbij om dit via AWOL te doen.(fietsrouteboekje)
Wie heeft deze route al eens gereden of heeft ervaring met AWOl?
Wat zou de beste periode zijn?

Wij hebben twee keer gebruik gemaakt van AWOL (Vlucht-transfer-eerste 2 hotelovernachtingen en routeboekje) en dat is prima bevallen. De eerste keer was Hanoi-Saigon, en de tweede keer Bangkok-Saigon. In Hanoi kwam de transfer niet opdagen, de lokale partner van AWOL was ons vergeten maar heeft wel de transfer betaald en we bleken kort voor vertrek naar een ander hotel te gaan omdat het gebruikelijke hotel vol zat (vanwege de SEA-games in Hanoi). Het vervangende hotel bleek toch goedkoper dan beloofd en betaald. AWOL kon hier niet zoveel aandoen en ik kan me niet voorstellen dat dit vaak mis gaat, maar AWOL heeft dit financieel ruimschoots recht gezet. In Bangkok, waar jullie heen willen, ging alles zonder problemen.

Succes,

Robert-Jaap

Een leuke route, o.a. door nationale parken. Veel toeristen zien alleen Bangkok en Phuket, maar op de fiets beleef je wat voor leuks er tussen die twee plaatsen te ervaren is. Bangkok uitfietsen is 100 km lang een crime, maar AWOL zorgt voor een transfer voor jou en je fiets.
Ook op het smalste stukje Thailand is het druk, omdat daar slechts een weg is. Er zijn brede zijstroken, maar je kunt dat stukje ook gemakkelijk met de trein, de bus, of een pick up doen. In Thailand is het geen enkel probleem om je fiets mee te nemen.
De beste tijd is van november tot half februari. Lekker in de warmte midden in onze winter. In Thailand noemt met dat de koele droge tijd. In het zuiden kan altijd wel een bui vallen, meestal na vier uur, als je al uitgefietst bent.
De agent van AWOL in Bangkok is uitstekend en kan je aanvullende adviezen geven en ook het nodige voor je regelen. Het kantoor is naast het hotel. Het hotel is vlakbij de rivier en de belangrijke tempels.
Veel plezier/sanoek maak maak!
Wij hebben 4 weken in eind januari-februari 2004 deze route gefietst in omgekeerde richting m.b.v. AWOL. Het jaar ervoor hebben wij ook via hen een tocht gereden: Noord Thailand & Laos.
Beide fietsreizen zijn zeer goed bevallen, evenals de service e.d. van AWOL.
De route was mooi (met lokaties in de buurt van zeer rustige stranden), niet zwaar.
Dus.....gewoon doen!


Groet Rinnert en Astrid

Ik heb die route een paar jaar geleden gereden (zonder routeboekje van AWOL overigens) en het is een tamelijk vlakke, aangename route waarbij je af en toe wel over de vierbaansweg moet, maar die heeft een brede vluchtstrook dus dat is goed te doen.
Een verslag vind je op mijn website.