Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mac computer - Forum Wereldfietser

Mac computer

Ik ben van plan een gps aan te schaffen.
Nu mijn vraag, kan men op een mac com. even vlot routes downloaden als op een andere computer.
Groetjes
Ja hoor. Geen probleem mee. Of, bedoel je illegaal? Daar doe ik zelf niet aan. Er zijn genoeg open source kaarten te downloaden.
tirre schreef:Ik ben van plan een gps aan te schaffen.
Nu mijn vraag, kan men op een mac com. even vlot routes downloaden als op een andere computer.
Groetjes

http://www.gpscenter.be/forum/



http://forum.gps.nl/


En dan zoeken op Mac.

Renaat
Misschien kan dit artikel je op weg helpen:
http://msneep.home.xs4all.nl/navigatie/
Op een Mac kun je geen MapSource gebruiken. In plaats daarvan heb je het gratis Garmin BaseCamp. Deze twee programma's zijn echter behoorlijk verschillend. In BaseCamp kun je geen tracks bewerken, hooguit stukken wissen. Het simpelweg downloaden en uploaden van tracks is uiteraard mogelijk.
BaseCamp heeft ook een aantal voordelen ten opzichte van MapSource.

Nog een aandachtspunt: koop geen gps met seriële aansluiting, want het omzetten naar USB is bij een Mac moeizaam tot onmogelijk. Maar misschien is de seriële aansluiting bij Garmin inmiddels helemaal afgezworen.
Hallo Jan,

je kunt in Basecamp wel tracks bewerken (heb alleen ervaring met de Mac versie).

Je kunt tracks maken (dmv. de spoorknop), op ongeveer dezelfde manier als routes, je kunt tracks omkeren, aan elkaar knopen en inderdaad stukken verwijderen.
routes downloaden werkt net zo makkelijk als op een pc. Wat is de reden van je vraag? Als het op een Mac moeilijker gaat, koop je dan geen gps??
peter1980 schreef:routes downloaden werkt net zo makkelijk als op een pc. Wat is de reden van je vraag? Als het op een Mac moeilijker gaat, koop je dan geen gps??
Wij hebben aL verschillende routes gereden waaronder Benjaminse en Reitsma en dit met de boekjes als wegwijzer, dit gaat vrij goed behalve in de steden daar sukkel ik naar mijn gevoel te veel, daarom ben ik zinnens een gps aan te schaffen. Maar ik ben geen held op de computer, en ik heb mij laten vertellen dat downloaden van een route op een mac moeilijker is dan op een andere comp., en daarbij is een gps vrij duur, met andere woorden ik moet redelijk zeker zijn dat ik met zo een gps goed overweg kan, zo niet koop ik er geen, en ik rij verder op de boekjes.
Groetjes
Helaas is het niet zo dat je meteen weg kunt rijden met een nieuwe GPS, er is wel een leerproces nodig voordat je het kunt bedienen. De documentatie van Garmin is helaas niet erg leerzaam, meer een opsomming van de instellingen die je kunt doen. Verder is het ook wel makkelijk als je enige computer ervaring het, op zich maakt het geen verschil of je een PC of Mac hebt. Vooral in het begin moet je er tijd in (willen) steken.
je kunt in Basecamp wel tracks bewerken (heb alleen ervaring met de Mac versie).
Je kunt tracks maken (dmv. de spoorknop), op ongeveer dezelfde manier als routes, je kunt tracks omkeren, aan elkaar knopen en inderdaad stukken verwijderen.
Het was inderdaad wat te algemeen gesteld.
Ik bedoelde onder andere het filteren en koppelen van tracks.
Het koppelen heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Het filteren gaat bij het exporteren, waar je bijv. standaard kunt aangeven dat een track teruggebracht moet worden tot 500 punten. Duidelijk anders dan bij MapSource.

Blijft het enige echte probleem, dat mijn Mac het Serial-USB kabeltje niet herkent. Mijn oude Garmin eTrex H kan dus niet communiceren met mijn Mac. Iemand die daar een oplossing voor weet?
Jan Eleveld schreef: Ik bedoelde onder andere het filteren en koppelen van tracks.
Het koppelen heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Dat gaat door de gewenste tracks te selecteren, dan rechtermuisknop en dan kiezen voor "sporen samenvoegen...". Je krijgt dan een menu waarin je de tracks op de gewenste volgorde kunt zetten.