Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Livorno naar Ancona via Florence - Forum Wereldfietser

Van Livorno naar Ancona via Florence

Hoi allemaal. Onze zomervakantie gaan we dit jaar doorbrengen in Italie, uiteraard op de fiets. We gaan met de autotrein van Den Bosch naar Livorno op vier wielen (twee fietsen). Van Livorno willen we naar Florence. Vanuit Florence is ons uiteindelijke doel Senigallia, net boven Ancona, voor http://www.summerjamboree.com/. Dwars door Toscane, Umbrie en Marche. Nou zijn er onder jullie natuurlijk wel een aantal die meer in die streken hebben gefietst.

Wat moeten we vooral zien en niet missen en wat moeten we vooral vermijden?

Graag jullie tips, Frans en Carmen
Ik ken het gebied niet zo goed om te fietsen, maar ik heb twee weken in livorno gestudeerd en verschillende omliggende stadjes bezocht. Je hebt in mijn opinie twee mogelijkheden:
Via het noorden: pisa-lucca en dan de mogelijkheid om de bergen in te duiken en Firenze te benaderen vanuit noord-oostelijke kant.
Via het zuiden: de hoofdweg langs de kust affietsen (erg mooi, soms wel wat meer verkeer, maar ik heb een deel gedaan en vond dat het zicht de moeite waard was) en afbuigen naar Sienna om dan via het binnenland terug naar het noorden te gaan.

De zuidelijke optie is heuvelachtig aan de kust en zal naar het binnenland meer glooien. De noordelijke optie is vrij vlak tot in Lucca, in de bergen wordt het bij momenten steviger klimmen (maar dat kan je bij het kiezen van de route nog finetunen op je wensen).

Voor het deel na Firenze heb ik geen relevante kennis.