door
nins » di 29 mei, 2012 08:49
Vorige jaar ben ik in Lubeck gestart met de Hanzeroute. Route overlapt deels met de Ostseeradweg. Voordeel is van de Ostseeradweg is inderdaad dat er bordjes zijn. Dat fietst stuk makkelijker. Uiteindelijk ben ik de Ostseeradweg blijven volgen. Ik kwam voldoende campings tegen.
Beide routes zijn mooi en bijna geheel over fiets- en bospaden. De Ostseeradweg is op sommige plekken (bij de grotere badplaatsen) mogelijk iets drukker, maar daar heb ik augustus weinig last van gehad. Wel is de Ostseeradweg door de bewegwijzering en het onderhoud begaanbaarder dan sommige stukjes van de Hanzeroute. Het hangt kortom van je wensen af. De bewegwijzering was voor mij een voordeel en vond het niet erg soms andere fietsers tegen te komen. Vandaar dat ik overgegaan ben op de Ostseeradweg.
Welke route je ook kiest, het is een prachtige gebied om door heen te fietsen En voor mij was het zowel door de geschiedenis als het natuurschoon de interessantste toch die ik tot nu toe maakte.
En mocht je twee boekjes meenemen, kan een derde er misschien ook bij. Een klein vogelgidsje is een aanrader voor deze tocht. Ik ben geen vogelaar maar wilde toch wel weten wat ik allemaal zag.
Geniet van jullie tocht