Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie Zuid-Noorwegen - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie Zuid-Noorwegen

Hoi!

Ik en een vriend van me gaan in Augustus fietsen in het zuiden van Noorwegen, in vijf dagen van Kristiansand langs de kust naar Stavanger.

Nu las ik dat de windrichting in dit gebied meestal NW is, de verkeerde kant op dus.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, loont het de moeite om hier rekening mee te houden? We zouden de route kunnen omdraaien, maar dat is reis-technisch wat lastiger.

Groeten!

René
Vorig jaar ben ik in 5 weken van Kristiansand naar Trondheim gefietst. Ik heb tegenwind gehad, maar zeker niet 5 weken lang. Dus als je over 5 dagen praat! Ik zou zeggen: het kan vriezen of dooien. Ik moet er niet aan denken. Je besluit de route om te gooien van Stavanger naar Kistiansand en je hebt 5 dagen tegenwind.

Gerd
Hoi Gerd,

Bedankt voor je reactie. We hebben inmiddels de boot geboekt en de route niet veranderd. Vooral het idee van de route omgooien en dan tegenwind hebben was doorslaggevend.. :D

Groeten!

Rene