Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Basecamp anders op GPS - Forum Wereldfietser

Route Basecamp anders op GPS

Voor mijn fietsvakantie heb ik een leuke route rondje Nederland uitgezet. Deze route heb ik gemaakt met de routeplanner van de fietsbond. Deze heb ik gedownload als track.

Om mijn batterij te sparen (GPS springt aan als je moet afslaan) van mijn Oregon 450 heb ik de track in basecamp omgezet naar een route. De route heb ik laten bereken door het toevoegen van extra "via-punten". Nu is in Basecamp precies de route die ik wil fietsen (knooppunten en lf-routes). Nu kopieer ik deze route naar mijn Oregon 450 en is de route totaal anders dan mijn route in Basecamp.

De instellingen van mijn 450 zijn, voor zover mogelijk, identiek aan die van Basecamp. Basecamp heeft echter meer opties dan mijn 450 (bijv. veerponden, provinciale wegen, etc. vermijden).

Weet iemand of het mogelijk is om een route van Basecamp ongewijzigd op mijn Oregon te krijgen? en dan uiteraard niet als track, maar als route.
Misschien dat een update van de firmware naar v 5.80 kan helpen, want de meeste toestellen zijn nog niet compatible qua routering met Basecamp, maar de laatste Oregon x50 firmware wel:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=75&t=38183

Of anders Mapsource gebruiken ipv Basecamp.
De tovenaar schreef:Misschien dat een update van de firmware naar v 5.80 kan helpen, want de meeste toestellen zijn nog niet compatible qua routering met Basecamp, maar de laatste Oregon x50 firmware wel:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=75&t=38183

Of anders Mapsource gebruiken ipv Basecamp.
Top! er was inderdaad een update beschikbaar. Nu zitten in de oregon 450 (bijna) dezelfde route opties als in Basecamp. Het lijkt erop dat de route hetzelfde is.
Wel een beetje jammer dat de update Engelstalig is. Ik heb nu gedeeltelijk nederlands en de nieuwe onderdelen zijn engels.
peter1980 schreef: Ik heb nu gedeeltelijk nederlands en de nieuwe onderdelen zijn engels.
Heb je ook bij het installeren van de update aangevinkt dat je de "Dutch" tekstbestanden wilde downloaden? Zo niet dan gewoon nog een keer met webupdater een update draaien en het nederlandse tesktbestandje aanvinken.
En PC heeft veel meer rekencapaciteit dan een GPS apparaat. De algoritmes voor het berekenen van de route zijn op de PC (basecamp) en de GPS daarom niet hetzelfde. Door veel tussen punten te maken kan de de route wel steeds meer op elkaar laten lijken.
Ik fiets overigens gewoon met een track van de route, bevalt prima.

Jos
peter1980 schreef:Om mijn batterij te sparen (GPS springt aan als je moet afslaan) van mijn Oregon 450 heb ik de track in basecamp omgezet naar een route.
Volgens mij is een track het minst belastend voor je batterij, juist omdat daarbij geen aanwijzingen gegeven hoeven te worden. Of heb ik dat nu fout?
Ik heb dit probleem ook al verschilende malen gehad, volgens mij gebeurt er het volgende.
De GPS gaat aan de hand van het begin en eindpunt die via waypoints vastliggen en de via punten, die ook vastliggen als waypoint, een eigen route berekenen afhankelijk van de kaart die je hebt en de algoritmes. Die kan anders zijn als de route in Base Camp.
De enige manier om dat te omzeilen is een track maken.

Roanld van der Perk