Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is de beste fietspomp voor thuis voor een Travelmaster? - Forum Wereldfietser

Wat is de beste fietspomp voor thuis voor een Travelmaster?

Heeft er iemand een tip voor een duurzame betaalbare en degelijke fietspomp?
jayaloha schreef:Heeft er iemand een tip voor een duurzame betaalbare en degelijke fietspomp?
topeak morph en dan een luchtdrukmetertje van schwalbe
Een grote pomp is toch beter geschikt voor thuis dan zo'n klein Topeak Morph pompje. Comfortabeler in gebruik, sneller en met vrij degelijke ingebouwde drukmeter.

Ik gebruik thuis een Lezyne Steel Floor Drive: stevige constructie (voordeel van de nog iets duurdere modellen: die hebben nog iets meer metaal ipv kunststof), comfortabel houten handvat en banden zijn zeer snel vol gepompt. Verbinding met het ventiel verloopt door middel van schroefdraad.
Lasse schreef:Een grote pomp is toch beter geschikt voor thuis dan zo'n klein Topeak Morph pompje. Comfortabeler in gebruik, sneller en met vrij degelijke ingebouwde drukmeter.

Ik gebruik thuis een Lezyne Steel Floor Drive: stevige constructie (voordeel van de nog iets duurdere modellen: die hebben nog iets meer metaal ipv kunststof), comfortabel houten handvat en banden zijn zeer snel vol gepompt. Verbinding met het ventiel verloopt door middel van schroefdraad.
Idd, nu lees ik het pas, voor thuis gebruik ik ook die lezyne steel floor drive, echt schitterende pomp
Dacht dat topic opener een pomp voor op zijn travelmaster bedoelde.
Ik heb trouwens een hele goeie fietspomp van Extreme, maar dat is er zo een voor mijn racefiets, met fransventiel, die je er op moet klikken met een hendeltje. Bestaat er niets iets als een omzet stukje ofzo voor gewone ventielen? Tis deze: http://www.rose.nl/artikel/xtreme-air-j ... /aid:21228 Er staat wel iets van "kan ook op gewone pompen" zie ik nu net op deze site, maar hoe dan? Gewoon er op klikken?
Als je al een goede pomp hebt, heb je natuurlijk geen nieuwe pomp nodig gewoon omdat je een nieuwe fiets koopt...
Waarom koop je geen binnenbanden met frans (presta) ventiel voor je travelmaster? Dat is sowieso fijner dan de gewone/hollandse/dunlop/woods/vergeetikiets? ventiel
Tja, die fiets komt met een bepaalde binnenband, ik heb er 0 verstand van, hij zal toch niet voor niets met die banden komen, zal toch wel over nagedacht zijn? anders krijg ik mn fiets, mag ik meteen nieuwe banden erin doen. (zou niet weten hoe eigenlijk haha)
jayaloha schreef:Bestaat er niets iets als een omzet stukje ofzo voor gewone ventielen?
'Gewone ventielen' bestaan niet. Dat hangt er maar van af over welk voertuig je het hebt, wat je gewoon bent en in welk land je woont. (In België vind je b.v. weinig autoventielen op fietsbanden, terwijl dit elders de standaard is.)

En ja, er bestaan omzetstukjes. Je kent de website van rose al, dus gewoon even verder zoeken.
Jaren geleden zo'n mooie pomp met manometer gekocht. Naar de fietsenmaker. "Of je met die pompen ook fietsen met dunlopventielen kon oppompen". "Natuurlijk". "Mag ik het even proberen?" Pas met de vijfde pomp lukte het. Inmiddels is het rubbertje versleten heb ik een bang vermoeden dat de aansluiting niet vervangbaar is. Ik moet het eens goed bekijken. Er is geen dopje dat je er af kunt schroeven.
Verder heb ik er een plankje onder gebout, want geen van die moderne dingen wilde ook maar een beetje rechtop blijven staan in het schuurtje.
Maar pomp en manometer zijn prima.
Leon
jayaloha schreef:Ik heb trouwens een hele goeie fietspomp van Extreme, maar dat is er zo een voor mijn racefiets, met fransventiel, die je er op moet klikken met een hendeltje. Bestaat er niets iets als een omzet stukje ofzo voor gewone ventielen? Tis deze: http://www.rose.nl/artikel/xtreme-air-j ... /aid:21228 Er staat wel iets van "kan ook op gewone pompen" zie ik nu net op deze site, maar hoe dan? Gewoon er op klikken?
Gewoon standaard adapter voor verkrijgbaar. 0,85 bij Rose maar 2,50 bij de LFB en dat is goedkoper dan de verzendkosten. Kun je je hollands ventiel ook met zo'n minipompje bedienen.

Ik heb al sind eind jaren 80 een oranje SKS vloerpomp. Destijds 80 gulden, schijn nu rond de 50 te zijn. Maar twee jaar terug zonder probleem rubbertje vervangen voor 1,50 ..
Heb de pomp uitgebreid met een perslucht koppeling en klik naar wens de snelle race variant of een knijpvariant er op. Scheelt weer gefriemel.
Ik kan geen reclame maken maar hij staat op de site van een gerespecteerd fietsenbouwer ..