Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterdichtheid Ortlieb Cordura - Forum Wereldfietser

Waterdichtheid Ortlieb Cordura

Omdat ik graag nieuwe fietstassen wil hebben, en mijn oog heb laten vallen op ORTLIEB BIKEPACKER PLUS (gemaakt van Cordura), wil ik graag weten wat Ortlieb bedoelt met "spatwaterdicht". Betekent dit dat met een hoosbui toch alles binnen je tas nat wordt en er met vuilniszakken in de tas gewerkt moet worden? Iemand ervaring met deze tas in de regen?
Bij de Classic staat namelijk wel 100% waterdicht...
Zijn gewoon waterdicht. Ik heb er iig nooit vocht in gehad (van buiten).
100% waterdicht, geen probleem.


Henk

kunst en fietswerk
Mooi, dan worden het deze tassen!
Volgens mij zit het verschil in 100% waterdicht en spatwaterdicht in het feit dat je met de eerste rustig met tas en al het water in kan fietsen en dat de inhoud van je tassen dankzij de rolsluiting dan nog steeds droog blijft (extra voordeel, de tassen blijven drijven, dus je fiets misschien ook :lol: ) terwijl de andere tassen wel vollopen als ze ondergedompeld worden want die hebben een klepsluiting. Dus zolang je niet onderwater gaat fietsen is spatwaterdicht waterdicht genoeg.
Vraag me af of een gesloten ortlieb classic droog blijft van binnen als je die écht onder water drukt.
Het zusje van Ortlieb, Vaudé dus, heb ik getest in verschillende rivieren en alles blijft droog. Je fiets gaat drijven, wat wel zo makkelijk is. Het werkt niet als je je tas open hebt staan. Dit heb ik beproefd in Engeland.
Matthie9000 schreef:Vraag me af of een gesloten ortlieb classic droog blijft van binnen als je die écht onder water drukt.
Ligt er aan hoe lang. Een paar minuten zou moeten lukken.

Ik gebruikte vroeger een kleine Ortlieb kanozak als kussen. Goed strak dichtrollen met wat lucht er in en ik kon er uren op slapen voordat hij leeg was.
Aha, is dat het verschil bij deze tassen tussen spatwaterdicht en 100% waterdicht!
Nou, een rolsluiting heb ik niet nodig, ik ben niet van plan het diploma "reddend zwemmen op de fiets" te gaan halen...! :D
Ik vond het wel een beetje leedvermakelijk toen alle tassen van het hele gezelschap op een hoop geooid lagen en er vervolgens door de regen een plas van bijna 10 cm diep was ontstaan. Sommigen waren echt de pineut, maar met mijn spullen was niets aan de hand; rolsluitingen.
Leon