Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help! Santos Travelmaster. Beginner... - Forum Wereldfietser

Help! Santos Travelmaster. Beginner...

Hallo! Ik heb deze fiets samengesteld http://iframe.santosbikes.com/?ct=custo ... 6&type=563

Nou zit ie al meteen aan mijn budget! Duurdere groepen/onderdelen kan ik niet betalen. Ik heb een winkel gevonden die hem met een klein beetje korting wil leveren en met gratis verlichting! Nu heb ik alleen een paar vragen. En ik ben op zoek naar iemand die wat tips kan geven, waar op te letten en zo!

Mijn situatie:
Ik weeg 80 kilo, 1.90m.
Ik heb al een racefiets van zeer goede kwaliteit.
Wil deze fiets gebruiken voor boodschappen doen, woon-werk verkeer, 30km pd, maar ik heb ook in de planning door het bos (nl) fietsen, en een Route van Boston naar Seattle door de VS.
Ik wil er later een karretje achter kunnen hangen voor de hond! Doggyride.
Aluminium vind ik er veel mooier uitzien, en is veel goedkoper. Alleen wil ik wel dat mijn fiets echt heeel lang meegaat.

Mijn vragen:
* Is Aluminium ook (heel) duurzaam, of toch echt wel veel minder dan staal?
* Kan je aluminium niet in een andere kleur krijgen dan zwart? Zo lijkt het?
* 26 inch meer allround/28 inch beter voor asfalt. Wat moet ik nemen? Ik rij gemiddeld met de racefiets 30 kmh en met deze verwacht ik 20 kmh?
* Welke fietsbanden zijn handig voor mij? Ik d8 aan Schalbe Marathon... (scheelt ook weer 60€ zie ik...)
* Hebben jullie misschien tips???
Hoi,
Het mooie van Santos is nou juist dat je de fiets in 24 kleuren kan kopen!!!
Petra
Een Travelmaster is grotendeels een Santos mtb, maar dan zonder vering. Er zitten echter wat (voor mij onnodige) toeters en bellen op die hem enorm duur maken.
Ik heb een tweedehands Santos mtb (SCC002) van een jaar of 8 oud gekocht voor 225 euro en er een rekje opgezet. Voor mij een prima fiets en gelukkig mèt (Magura) voorvering. De fiets is nog prima en zit goed in de lak.

Kortom, Santos prima, maar geen Travelmaster.
Volgens mij voldoet een goede alu atb uitstekend voor je plannen. En alu frames komen in allerlei kleuren en voor e1600 ook wel met HS33 remmen
Ik heb een Santos travelmaster alu (26) met voorvorkvering.
I.t.t eerdere bewering kan die combinatie wel.

Kost wat, maar het kan wel. Scheelt mij erg veel in pijnlijke schouder- en polsgewrichten.

Berry.
Jan Eleveld schreef:Een Travelmaster is grotendeels een Santos mtb, maar dan zonder vering. Er zitten echter wat (voor mij onnodige) toeters en bellen op die hem enorm duur maken.
Ik heb een tweedehands Santos mtb (SCC002) van een jaar of 8 oud gekocht voor 225 euro en er een rekje opgezet. Voor mij een prima fiets en gelukkig mèt (Magura) voorvering. De fiets is nog prima en zit goed in de lak.

Kortom, Santos prima, maar geen Travelmaster.
Toeters en bellen? Die kan je zelf kiezen. Wil je een kale fiets dan krijg je een kale fiets.
MTB? De Travelmaster 2.6 alu (ik neem aan dat je die bedoeld) heeft een langere achtervork dan een mtb, een kortere bovenbuis dan een mtb, een hogere balhoofdbuis dan een mtb, andere hoeken dan een mtb, overval oogjes anders dan een mtb. Maar verder klopt het wel. Hij heeft ook twee wielen en een stuur 8)
jayaloha schreef: Mijn vragen:
* Is Aluminium ook (heel) duurzaam, of toch echt wel veel minder dan staal?
* Kan je aluminium niet in een andere kleur krijgen dan zwart? Zo lijkt het?
* 26 inch meer allround/28 inch beter voor asfalt. Wat moet ik nemen? Ik rij gemiddeld met de racefiets 30 kmh en met deze verwacht ik 20 kmh?
* Welke fietsbanden zijn handig voor mij? Ik d8 aan Schalbe Marathon... (scheelt ook weer 60€ zie ik...)
* Hebben jullie misschien tips???
ad 1
Beide materialen zijn zo duurzaam dat ze vele fietsers zullen overleven.
ad 2
Yep, vele kleuren en zelfs verschillende kleuren in belettering, enz. Mag je zelf kiezen.
ad 3
Ik heb met een 28" letterlijk de wereld rond gefietst en met een 26". Beide kan. Als je met je racefiets gemiddeld 30 km/h fietst zul je met een travelmaster ietsjes langzamer fietser maar zeker wel sneller dan 20 km/h. Probeer beide maten uit en kies dan. Op beide fietsen kan je de wereld rond.
ad 4
Marathon is prima.