Iedere keer als je een weekendje kamperen gaat en op de wat kleinere campings wilt staan, valt het mij op dat er een hoeveelheid aan kampeerverenigingen zijn in Nederland. Hiervoor heb je dan weer een speciaal lidmaatschap nodig. Eigenlijk best wel raar en bovendien kostbaar voor een trekker. Want waarom zou ik bijvoorbeeld het groene boekje kopen van bijna 15 euro als ik slechts een keer dit jaar op een groene camping sta? En waarom moet ik bij de kleine boer dan weer een ander abonnement kopen om daar te mogen staan. Soms werken deze verenigingen wel samen maar vaak ook niet. En sommige rekenen een kleine meerprijs voor niet leden wat ook prima is. Voor nu plannen we onze route maar om deze campings heen als we weten dat we toch niet vaker op deze kampeerterreinen zullen komen. Heren en dames van de kampeerverenigingen schaf af die kampeer abonnementen, zeer zeker voor de trekker! We willen best wel iets meer betalen voor de geleverde diensten maar geen meerprijs van een hele nacht! Of ga samenwerken en zorg voor een kaart voor de trekkers!
Lijkt me een goed plan! Is er iemand die naar de vergadering gaat om het voor te stellen?
Leon