Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helinox Chair one - Forum Wereldfietser

Helinox Chair one

Beste,

Ik lees op internet vele goede berichten over de Helinox Chair one. Ik hecht veel waarde aan een goede stoel na een dag fietsen. Ik wil deze dan ook gaan kopen.
Echter vind ik nergens op internet aanbieders die deze stoel op korte termijn kunnen aanbieden. (+/- 1 week)

Hebben jullie nog goede tips? 2e hands is ook welkom.

Alvast bedankt!

Dave
Dave,
In de nieuwe OpPad nr 4 staat op pagina 48 een geteste Helinox Chair One.
Deze stoel komt er goed van af, enige minpunt is de prijs van bijna 80,-- Euri
Voor informatie (ook dealers) ga naar www.helinox.eu
Succes.
Frits
Mij is zoiets te zwaar, maar als deze lekker zit dan is hij nog relatief licht vergeleken met veel andere stoelen waar je van de grond mee zit en die ook nog een rugleunig hebben. Dac buisjes is ook niet verkeerd. Zelf heb ik een Hagloffs krukje van 280 gram maar dat blijft tegenwoordig ook thuis.
Wim
Bever had tot voor kort een grote voorraad in de winkel. Bel ook eens met de fietsvakantiewinkel.

Groet,
Arno
Kan het stoeltje warm aanbevelen. Wat mij betreft is er geen enkel ander lichtgewicht stoeltje waar je zo comfortabel in weg kunt zakken. Geen gewiebel en gedoe. Als je er eenmaal in gezeten hebt is die 80 euro geen probleem meer.
Ik zit nog steeds op een eenvoudig stukje foam... niks mis mee.

Henk

kunst en fietswerk
Idem.
Wim
Ik vind een steuntje in de rug toch erg aangenaam; de matjesperiode gaat eens voorbij. Die Helinox zit prima, beter dan mijn trouwe La Fuma en aan die wiebelstoel met twee pootjes heb ik nooit kunnen wennen. Alleen groeven de afgelopen week in het drassige Vlaanderen de pootjes zich wel erg ver in, zover dat ik me soms zorgen maakte over mijn footprint.

Overigens is http://www.outdorado.nl weer net iets goedkoper dan de concurrent (en de service is prima).
Ik heb een Tatteljee stoeltje op zolder liggen, maar ik kwam er telkens achter dat het veel ruimte in beslag neemt en mij te omslachtig is.

Het komt niet vaak voor dat ik geen steuntje in de rug heb, op campings staan meestal wel bankjes of stoelen, bij wild camperen gewoon tegen een boom.
[ik ben ook geen 18 meer]

Henk

kunst en fietswerk
@ Frits
Leuke review. Helaas is er op helinox.eu niets te vinden. Behalve Nigor.net, die heb ook niet heeft.

@ Wim
Lichtste stoel met 4 poten die mijn gewicht van 100 kilo aankan.

@ Arno Glika
Fietsvakantiewinkel, heeft hem pas in juni/juli

@Berghaus
Jij bezit de stoel dus? Waar heb je hem gekocht? Je verkoopt hem niet toevallig haha.

@arnob
De derde site die hem pas weer in juni/juli heeft. :(

Komt erop neer dat het stoeltje op korte termijn niet verkrijgbaar is. Bedankt voor de tips in ieder geval!!
Ik heb de stoel geheel ongebruikt via Marktplaats gekocht en er ook nog een leuk contact aan overgehouden. Maar via de helinox site, kan ik me herinneren, zijn ook dealeradressen te vinden. Alleen weet ik van een zo'n dealer dat hij het merk niet kent. Maar via internet bestellen moet ook geen probleem zijn.
Supersnel via www.zwerfkei.nl besteld. Ziet er goed uit; zit heerlijk.
Nu nog op vakantie.....
Helaas daar ook niet op vooraad Roel. Bedankt voor de tip.

Ik wacht het antwoord af van Bever. Hebben zij hem niet, dan moet ik gewoon wachten tot juni/juli. (thx voor de tip Kees)
Volgens mij zag ik ze afgelopen zaterdag gewoon bij Zwerfkei in de winkel liggen.
Zwerfkei is vandaag gesloten, diverse filialen van Bever zijn vandaag vanaf 10 uur open. Via hun website zijn de filialen te vinden. Gewoon bellen. Zij kunnen dan direct zien waar nog exemplaren aanwezig zijn. Je kan dan een stoel naar het dichtstbijzijnde filiaal laten sturen of een eind rijden en ophalen. Kort geleden lagen de stoelen nog gewoon in de winkels van hen.

Succes.

Groet,

Arno
Voor de geïnteresseerde. Hij is op voorraad in beide winkels in Den Haag