Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Europe Camping Key 2012 (ANWB) - Forum Wereldfietser

Europe Camping Key 2012 (ANWB)

De Europe Camping Key 2012 van de ANWB is een klein boekje in zakformaat met adressen en prijzen van campings in de EU landen. Het boekje bevat ook een handige kaart met alleen routes naar campings.

Heeft iemand deze ANWB gids ooit gebruikt als fietser?

Foto van de gids:
http://goo.gl/YWCY0

Alvast bedankt
Nee.

Ten opzichte van het werkelijke aanbod van campings is het aantal in de genoemde gids erg dun. Daar komt bij dat het over het algemeen de grotere en 'gezellige' gezinscampings zijn.

Peter
Dat is idd de indruk die ik krijg als ik de gids doorneem.

Maar dan is de vraag: welke campings die niet zijn opgenomen, zou je missen als
fietser? Bestaat er een volledige gids voor fietsers inclusief een handige kaart?

In de ANWB gids staat niets over fietsers maar heeft volgens mij toch iets bruikbaars:
het zijn niet alleen campings speciaal voor grote voertuigen.

In de gids zie ik vaak per adres van camping het symbool van een tentje met een korting
ernaast. Gemiddelde prijs voor overnachting met tent is 12 euro.

Sommige landen zijn duurder maar in alle landen zijn de prijzen in laag seizoen
aanzienlijk goedkoper.

Naast deze korting zijn er ook andere voordelen : http://www.anwb.nl/cke

Ik ga me daar nog even in verdiepen.
[quote="Han"]Maar dan is de vraag: welke campings die niet zijn opgenomen, zou je missen als fietser? Bestaat er een volledige gids voor fietsers inclusief een handige kaart? /quote]
Geen flauw idee. Ik gebruik eerlijk gezegd al een aantal jaren geen campinggidsen meer. Maar wat ik van een aantal jaren geleden weet is dat de gidsen die er waren 3 problemen hadden. Of ze waren 'incompleet', of ze leken redelijk compleet, maar waren zodanig vormgegeven dat ze voor fietsgebruik slecht toegankelijk waren,, of ze waren dik en zwaar.

De enige gids die ik in Frankrijk wel gebruikte was deze.

De laatste jaren gebruik ik de bestanden van Archies.

Je kunt deze downloaden en in Mapsource plaatsen. De afgelopen jaren plaatste ik deze dan op een papieren kaart.
Dit jaar ga ik het zo doen, maar daarnaast zet ik ze dan ook in de GPS.

Deze methode heeft 2 nadelen.

- Je moet je mapsource eigen maken, en dat kost best tijd.
- er wordt geen enkel onderscheid gemaakt in soort campings. Het bestand bevat zeer eenvoudige boerencampings, maar ook groooote caravanparken met een kampeerplekje.

En in minder toeristische gebieden is ook deze niet compleet.

Peter
De keren dat ik op fietsvakantie was was vaak in Frankrijk. In de ANWB gidsen of andere gidsen missen vaak heel veel campings. Voor fietsen lag het dan ook nog wel ver uit elkaar. In Frankrijk konden wij heel goed uit de voeten met de FFCC gids die heel compleet is. Als ik daar naar toe zou gaan zou ik die ook nog steeds meenemen (maar wel wat zwaarder). Hij is alleen minder makkelijk verkrijgbaar dan voorheen.
Nu maak ik een studie op internet voor andere landen en kruis dat dan aan op de kaart (inderdaad wel wat amateuristisch....)
groet, Francien
frame schreef:FFCC
Daar staan inderdaad alle meer dan 10000 campings in Frankrijk in, wat meteen het waarom weergeeft van de vraag of er één eurogids is. Als je alleen de kaartjes meeneemt weegt de ffcc ook niks maar je komt wel eens voor een verenigingscamping te staan.
Bij incomplete gidsen mis ik vooral de eenvoudige afgelegen campings die geen reclame maken omdat ze klein, ideeël of van de overheid zijn.
Leon
De laatste jaren gebruik ik de bestanden van Archies.

Je kunt deze downloaden en in Mapsource plaatsen. De afgelopen jaren plaatste ik deze dan op een papieren kaart.
Dit jaar ga ik het zo doen, maar daarnaast zet ik ze dan ook in de GPS.

Deze methode heeft 2 nadelen.
- Je moet je mapsource eigen maken, en dat kost best tijd.
- er wordt geen enkel onderscheid gemaakt in soort campings. Het bestand bevat zeer eenvoudige boerencampings, maar ook groooote caravanparken met een kampeerplekje.
En in minder toeristische gebieden is ook deze niet compleet.
Peter
Zo doe ik het ook ongeveer. Dat vind ik een van de grote voordelen van fietsen met een gps, de vindbaarheid van campings en supermarkten, zeker i.c.m. een routeerbare kaart (die vertelt je niet alleen waar en hoever het nog is, maar ook hoe je er moet komen).
Bij het vooraf uitstippelen van de route (op de PC, in Mapsource) probeer ik elke dagetappe, indien mogelijk, een eindpunt in de buurt van meerdere campings te geven zodat ik, als de eerste niks is, nog een of meer alternatieven heb.
Dit werkt over het algemeen prima. Neemt niet weg dat ik ook al enkele malen naar niet langer bestaande campings gedirigeerd ben. :evil: Alors, c'est la vie.
Hallo Abacus en alle anderen,

Allereerst mijn excuses mocht ik iemand naar een reeds gesloten camping hebben 'gedirigeerd'! Zeker voor fietsers lijkt me dit een zeer vervelende ervaring!

Helaas heb ik niet de tijd in mijn schaarse vakantieweekjes alle ruim 30.000 campings die in mijn bestanden staan, zelf langs te gaan en te controleren.

Daarom vraag ik iedereen die mijn gegevens gebruikt nadrukkelijk alle foutjes even door te geven. Deze worden gegarandeerd verwerkt in mijn volgende update. Zorg er dus aub ook voor altijd de laatste update te downloaden voor je op pad gaat!! Deze verschijnt in principe om de twee maanden.

Maandelijks worden zo ongeveer duizend gegevens aangepast, variërend van kleine aanpassingen (naam van de camping gewijzigd, spelfoutje in de naam, positieaanpassingen van enkele meters) tot essentiëler wijzigingen zoals grote afwijkingen in de positie (gelukkig zeer zelden) en ook het verwijderden van campings (gesloten of omgebouwd tot 'verhuurparken') en natuurlijk gelukkig ook het toevoegen van nieuwe campings.

Kortom: geef aub je ervaringen door via het contactformulier op mijn website!

Een goede vakantie gewenst!

Archie
www.archiescampings.eu
Voor alle duidelijkheid, mij hoor je niet klagen over de database hoor, fantastisch werk, waarvoor dank. 8) Mocht ik op komende trips weer situaties aantreffen die afwijken dan zal ik er een aantekening van maken en het naderhand doorgeven.