Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen opsturen naar canada: de moeite ? - Forum Wereldfietser

fietsen opsturen naar canada: de moeite ?

Ik verhuis binnenkort naar canada, en nam graag mijn fietsen mee.
Bedoeling is om de fietsen te laten opsturen nadat we gesetteld zijn.

Loont dit de moeite, of kan ik beter daar nieuwe fietsen kopen ?
Wat kost dat ongeveer (met DHL of Fedex, ...).
Ik moet geen invoerrechten betalen omdat ik immigrant ben.

Pieter

De simpelste oplossing is je fietsen gewoon samen met de rest van je boedel (op kosten van de werkgever?) door een verhuizer mee te laten sturen in een kleine container. Bel eens met verschillende verhuizers, en dan komt er misschien eentje met een leuke prijs (goedkoop is internationaal transport helaas nooit). Een andere goedkope manier is zelf meenemen met het vliegtuig. Je betaalt extra , maar het komt ook bovenop de toegelaten bagage. Wil je ze niet de eerste keer meenemen, dan kun je zo altijd de volgende keer dat je even in Nederland bent meenemen.
Of de uitgaaf de moeite waard is hangt erg van de fietsen af. Goedkope fietsen zijn in noord Amerika goedkoper dan hier, maar dure fietsen toch wel duurder. Is je fiets net nieuw, of al aardig afgeragd? Opnieuw beginnen is wel lekker simpel. Tot slot de vraag of je fiets van hier ook geschikt is voor daar. Als het een vakantiefiets is dan zel het wel, maar een Nederlandse stadsfiets is natuurlijk alleen inzetbaar als het vlak is (maar dan zie je ze ook wel: traditionele Gazelles met witte spatborden). Een racefiets met heel dunne bandjes zie ik ook niet zo zitten op kapotgevroren wegen (ik was in de VS wat blij met mijn mtb).
Tot slot kun je denken dat het leuk is hier in Nederland/Europa een goede fiets te hebben staan. Als je ze bij ouders of zo kunt stallen, dan kun je zonder gedoe in Europa op fietsvakantie.
Wim