Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatieve kustroute van de St jacobsroute - Forum Wereldfietser

Alternatieve kustroute van de St jacobsroute

Ik ga over 3 weken de St Jacobsroute fietsen. Ik heb de 3 boekjes en de track gedownload op mijn Dakota 20. Maar ik wil graag de alternatieve kustroute gaan rijden en die zit niet in de track. Het is het deel Poitiers, Royan, Arcachon, Biganon. Iemand een idee waar ik de track kan ophalen? Zit echt niet in de track op de site van de Europafietsen en kan hem ook niet vinden op gps.nl.

En is de alternatieve kustroute een mooie route of is de hoofdroute mooier. Is allemaal relatief natuurlijk, maar ben wil benieuwd naar meningen van anderen.

Groet,

Marcel
Hi Marcel,

Maak hem zelf! Heb net even gekeken op de Openfietsmap Europe en op deze kaart staat deze route zo te zien ingetekend, dus even de kaart downloaden (http://www.openfietsmap.nl/), en van het getekende lijntje een track maken (overtekenen dus) in Mapsource.
beeldkracht schreef:Ik ga over 3 weken de St Jacobsroute fietsen. Ik heb de 3 boekjes en de track gedownload op mijn Dakota 20. Maar ik wil graag de alternatieve kustroute gaan rijden en die zit niet in de track. Het is het deel Poitiers, Royan, Arcachon, Biganon. Iemand een idee waar ik de track kan ophalen? Zit echt niet in de track op de site van de Europafietsen en kan hem ook niet vinden op gps.nl.

En is de alternatieve kustroute een mooie route of is de hoofdroute mooier. Is allemaal relatief natuurlijk, maar ben wil benieuwd naar meningen van anderen.

Groet,

Marcel

Aloha,

Ik weet niet of je dit gedeelte kent van Frankrijk ..dan weet je misschien dat mooi relatief is.. veel naaldbomen en recht toe recht aan fietspaden..smalle duinpaden ..(mooi).plaatsjes die zich onderscheiden niet of nauwelijks Archachon .misschien..pont over bij Royan leuke afwisseling..
.geen track nodig hoor..fietst als vanzelf..groot voordeel .je schiet wel geweldig op..Je bent in notime in Spaans Baskenland.. Ik ken de andere route natuurlijk niet maar misschien iemand anders wel..

grtz
Huub
guubguub schreef:Ik weet niet of je dit gedeelte kent van Frankrijk ..dan weet je misschien dat mooi relatief is..
Alles is relatief. Ik vond de kustroute prachtig, jij niet zo begrijp ik. :) Van dat opschieten heb ik dan weer niet zoveel gemerkt - op de smalle fietspaadjes was het voortdurend afstappen en naast het pad gaan staan of remmen en hopen dat de tegenligger dat zou doen.

Marcel, het beste kun je natuurlijk heen de ene route nemen, en terug de andere. Deed ik wel, en ooit krijg ik de foto's en het reisverslag af en kan ik op een website beide routes laten zien, maar daar kun jij denk ik niet op wachten. :wink: Wat mij vooral tebinnenschiet van de hoofdroute en wat je daaraan zult missen, is de wijnstreek rond Saint-Émilion, maar wijngaarden en Franse binnenlanden zie je toch wel. Iets soortgelijks als de pont bij Royan en de monding van de Gironde heb je elders op de route niet. In de bossen van Servanches (hoofdroute) zag ik een hert, maar daar staat een everzwijn op de kustroute tegenover. De kerken in Aubeterre-sur-Dronne of de bunkers langs de kust? Gele kwikstaarten of meeuwensoorten? Klaprozen of Blauwe zeedistel?

Een troost - welke route je ook kiest, er valt vanalles te genieten onderweg!

Veel plezier,

Carl
Marianne schreef: en op deze kaart staat deze route zo te zien ingetekend,
Volgens mij niet, maar de route is erg eenvoudig in Mapsource uit te zetten.
Mooie stille stranden daar langs de kust !!
Dag Marcel,

Een aantal jaar geleden heb ik de kustroute gereden en was er diep van onder de indruk. Verrukkelijke stranden en mooie natuur. Deze route is vrij vlak en rustig, al waren er af en toe wel veel tegenliggers op smalle padjes.

Ik had de boekjes van Clemens Sweerman bij me, maar besloot van wege het slechte weer langs de kust te fietsen. Met een kaart van IGN en m'n gezond verstand ging dat prima.

mvg Marjanne
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik wel de kustroute ga nemen. Dan toch maar de track zelf aanmaken in Basecamp. Wijnranken en klaprozen zijn ook wel weer heel mooi, misschien verander ik nog wel van route.

Toch raar dat er voor dat deel geen track is te vinden. Maar goed, het is niet anders.
beeldkracht schreef: Toch raar dat er voor dat deel geen track is te vinden. Maar goed, het is niet anders.
Heel raar ja 8)

Kijk maar of je hier mee uit de voeten kan; deze volgt de route uit de gids van 2004.
Maar ik verwacht niet dat er veel veranderd is met de laatste gids uit 2010.

Wel kiezen voor koppeling opslaan als: alternatief-Royan.gdb !!
Hoi Michael,

Heel erg bedankt. Hier kan ik absoluut mee uit de voeten.

Marcel