Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw schoeisel - Forum Wereldfietser

Nieuw schoeisel

Ik ben op zoek naar nieuwe schoenen die ik zowel op als van de fiets af kan gebruiken. Dus gewoon naar college, in de stad of in het bos, maar ook voor een fietsvakantie van 6 weken door Frankrijk. Ik zoek dus letterlijke all-round schoenen.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip van een paar dat ik eigenlijk wel zou moeten proberen met mijn eisenpakket?
Jugendt schreef:Ik ben op zoek naar nieuwe schoenen die ik zowel op als van de fiets af kan gebruiken. Dus gewoon naar college, in de stad of in het bos, maar ook voor een fietsvakantie van 6 weken door Frankrijk. Ik zoek dus letterlijke all-round schoenen.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip van een paar dat ik eigenlijk wel zou moeten proberen met mijn eisenpakket?
Misschien zit hier wat bij voor je: http://www.grisport.nl/ :wink:
Deze Ecco's bevallen mij zeer goed, al jaren. Ik houd altijd een paar in reserve. Door de stevige zool kun je er goed mee fietsen en wandelen gaat ook prima. Ze zijn heel luchtig, nooit stank dan wel zweetvoeten. Deze schoenen zijn er ook in een waterdichte Goretex-variant.
Misschien kan je Meindl Lugano overwegen, ik draag deze zelf al een jaar of drie en ze zijn werkelijk subliem. Ik gebruik ze voor alles. Bijna onverslijtbaar, en goed op de fiets ook.
commuter van keene

http://www.keenfootwear.com/us/en/produ ... l/commuter


in combinatie met sokken van sealzkin kun je hier mee blijven fietsen wandelen tot -5 onder het vriespunt.
en in de zomer op de fiets is dit geweldig geen brandende voeten meer als je lang op de fiets zit.

marcel
Je eisenpakket is nogal breed georiënteerd, dus ik zou zeggen:
ALLE lage, halfhoge en hoge wandelschoenen welke in Nederland verkrijgbaar zijn, plus nog een aantal andere categorieën welke teveel zijn om op te noemen.

Belangrijkste criterium aldus: PASSEN!
Robertjan schreef:Je eisenpakket is nogal breed georiënteerd, dus ik zou zeggen:
ALLE lage, halfhoge en hoge wandelschoenen welke in Nederland verkrijgbaar zijn, plus nog een aantal andere categorieën welke teveel zijn om op te noemen.

Belangrijkste criterium aldus: PASSEN!
Ik weet dat mijn eisenpakket breed is, daarom vroeg ik ook wat men mij aanraad. Ik kan van een smal eisenpakket wel makkelijker zelf kiezen, maar uit ervaring weet ik dat ik ook niet alle soorten schoenen ken. Misschien kent iemand wel dat ene model dat het helemaal kan zijn voor mij. Weet ik veel, daarom plaats ik het op het forum!
peter de rijk schreef:Deze Ecco's bevallen mij zeer goed, al jaren. Ik houd altijd een paar in reserve. Door de stevige zool kun je er goed mee fietsen en wandelen gaat ook prima. Ze zijn heel luchtig, nooit stank dan wel zweetvoeten. Deze schoenen zijn er ook in een waterdichte Goretex-variant.
Die bevallen mij wel, ik zat zelf inderdaad aan dit soort schoenen te denken.