Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met de hond - Forum Wereldfietser

Fietsen met de hond

Hallo mensen,

door een overlijden van mijn partner ben ik alleen komen te staan. Nu heb ik altijd wel voor ogen gehouden eens een tocht op de fiets in europa te maken maar daar was de mogelijkheid nooit voor.
Nu ik echter alleen ben is die optie er wel.
Echter ik ben een leek in het aanschaffen van een geschikte fiets en de mogelijkheid met het meenemen van een hond.
Mijn vragen zijn:
1. Wat is een goede fiets voor een trip door europa. Ik had mijn zinnen gezet op een giant expedition maar lees ook weer in de forums dat men juist niet zo'n giant zou moeten kopen want er zijn natuurlijk veel betere. Mijn richtprijs zit tussen de 1000 en 1500 max!
2. Is het te doen met een doggy ride een hond van plus minus 22 kg mee te nemen.
3. Is het onderweg makkelijk onderkomens te zoeken waar ook de hond welkom is?

Wie kan hier iets eventueel uit ervaring over vertellen?
In dit forum hebben al diverse items gestaan over fietsen met een hond. Even de zoekfunctie gebruiken. Succes.
En hier - http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf - staat de nodige info in voor de beginnende langeafstandfietser.
Ach, voor mij hoef je de zoekfunctie niet te gebruiken:

Hiero, een stel dat met de hond op stap is, met zo'n doggy ride. Ze hebben een aparte pagina over fietsen met honden. Wel allemaal in het Engels.

Wat ik gelezen heb een tijdje geleden is dat je met hond wat minder makkelijk een onderkomen vindt, dan als je alleen bent. Wat niet wil zeggen dat het lastig of onmogelijk is, kost waarschijnlijk wat meer moeite en planning. Hangt ook van de hond af denk ik.

En wat fietsen betreft...ga eens langs bij Bike4travel in Rotterdam of de Vakantiefietser in Amsterdam. Leuke lui die je graag helpen om samen met jou een fiets te vinden die past in jouw budget.
hoi Abacus en Rogierius, alvast bedankt voor jullie links, zeker de site van dat stel op stap met de honden is erg interessant. Dat zijn de nuttige antwoorden die ik krijg op mijn vragen. Thx, en als mensen nog meer links, tips hebben, ik houd me aanbevolen.
Kwam deze link nog tegen. Misschien heb je er nog wat aan.
Wat een mooi plan!

Voor tussen de 1000 en 1500 euro zou je bij Manufaktur een nononsens vakantiefiets kunnen kopen.
En je hond, dat wordt vermoedelijk toch een karretje?
Rogierius bedankt nog voor die link, even gesnuffeld, zit nuttige info bij.
Aart, Ik zit inderdaad te kijken naar een Manufaktur, en twijfel enigzins tussen de tx-400 Deore XT 30g (1299 euro) en de TX-800 Deore XT 30g (1499 euro). Laatstgenoemde vind ik er beter uit zien. Wat precies de verschillen zijn weet ik (nog) niet.
De hond, die zal idd in een doggyride mee gaan. Ik fiets regelmatig met haar en 15 km houdt ze wel vol, echter dan loopt ze wel graag los en dat kan natuurlijk lang niet overal. Bij een gemiddelde van 80 km per dag zal de hond toch zeker 70 km in de doggyride zitten.
hier een prima fiets ik rij er zelf ook mee en hij bevald mijn prima al vele km mee gereden http://www.rih.nl/site/modellen/z-900/h ... /index.php
gr marcel
mijn hond die ik over un paar maanden heb ga ik ook fietsen,dus er komt ook een fietskar achter
gr
Hoi Marcel,
wat voor fietskar gebruik je daarvoor? Ik heb begrepen dat Doggyride op dit moment de veiligste op de markt heeft omdat die stang in het midden onder het karretje door loopt.
De RIH die je hebt ziet er mooi uit, ik vind hem echter voor een toerfiets wel aan de zware kant 18 kg.
ik heb er geen probleem mee hij rijd,erg licht maar ik denk het geen fiets is voor om ver in het buitenland te rijden.maar in europa kan je makelijk rijden ik neem van een vriend van mijn een Doggyride over dit is hem http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUO3KUXI-D.jpg