Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schakeltje van ketting - Forum Wereldfietser

schakeltje van ketting

Hallo forummers,

ik heb een mountainbike met 21 versnellingen en onlangs is mijn ketting gebroken. Ik heb toen een schakeltje aageschaft bij de fietsenmaker maar ik krijg hem maar niet gemaakt. Het lukt me wel om de ketting te verbinden met het schakeltje maar het "deksekltje" krijg ik er niet op, dat ding dat ervoor zorgt dat hij niet los schiet..... Is er een truuk waardoor het wel makkelijk gaat? Op de achterkant van de verpakking staat dat het een eenvoudig klik systeem is haha.... ;)

Alvast bedankt

Groeten Edgar

Bedoel je deze?

Van: http://www.fiets-tips.nl/ke.htm
Ketting met speciale sluitschakel.
Er zijn een aantal kettingen die een speciale sluitschakel hebben. Vaak klikt de schakel (met een afwijkende kleur) open door de ketting zijdelings te buigen.
Afbeelding
Deze sluitschakel haakt inelkaar en door de ketting op spanning te zetten in de lengte richting, Klikt de schakel vast. Afbeelding

Of deze? Lijkt me onwaarschijnlijk met een fiets met versnellingen
Afbeelding

gijs,

bedankt voor je reactie!. Het schakeltje die ik heb gebruikt is anders dan die jij op die foto laat zien. Door je tip om de ketting zijdelings te buigen is het gelukt.

groeten edgar