Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zanzibar - Forum Wereldfietser

Zanzibar

Wie heeft fietstips voor Zanzibar (leuke routes, waar kun je een fiets huren, waar moet je vooral niet gaan fiesten), groetjes marjolein

Ik ben nu op Zanzibar en erg veel te fietsen is er niet, het is hier niet zo groot weet je. Van Stone Town naar het nroodelijkste punt (Nungwe) is zo'n 65 km. Van dat toeristische oord naar het zuiden (Jambiani) was zo'n 100 km. Neem dan wel de short-cut over een dirt-road en niet via Stone Town. Dat is een mooie rustige weg, door de jungle. Verder kan je waarschijnlijk langs de oostkust je weg via dirt-roads wel vinden.

Er zijn hier geen campings, voor zover ik kan nagaan. En de hotels zijn veel duurder dan op het vastland van Tanzania. Het is ook nog mogelijk om de boot (o.a. met de 'Serengeti', maar is een boot uit nederland, de 'Vlieland'.) naar Pemba te nemen. Is nog wat kleiner, maar wel bergachtig. Wil je meer nieuws (nu kan ik het nog uit zoeken), neem maar contact met me op. Dat kan o.a. via www.addy.web-log.nl, een web-log over mijn fietstocht van Namibie naar Tanzania, die er bijna op zit.