Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drager op cyclocross - Forum Wereldfietser

Drager op cyclocross

Ik wil graag een meerdaagse tocht gaan maken op mijn cyclocrosser. Het is een Stevens prestige. Er zitten geen oogjes oid op deze fiets. Is er een oplossing voor dit probleem? Er zitten v brakes op deze fiets dus die steken buiten het frame. Verder ben ik op zoek naar een goede kwaliteit stuurtas en een tas voor op de drager. Ik zou ook graag wat adressen weten van goede winkels waar ik dit allemaal kan bekijken. Het liefst in het noorden of midden van het land. Wie kan mij helpen met goed advies.

bvd Iwan goeree
Iwan Goeree schreef:Ik wil graag een meerdaagse tocht gaan maken op mijn cyclocrosser. Het is een Stevens prestige. Er zitten geen oogjes oid op deze fiets. Is er een oplossing voor dit probleem? Er zitten v brakes op deze fiets dus die steken buiten het frame. Verder ben ik op zoek naar een goede kwaliteit stuurtas en een tas voor op de drager. Ik zou ook graag wat adressen weten van goede winkels waar ik dit allemaal kan bekijken. Het liefst in het noorden of midden van het land. Wie kan mij helpen met goed advies.

bvd Iwan goeree
old man mountain sherpa + voortassen van ortlieb/vaude op je achterdrager.... kom je tenminste niet met de hak van je schoen tegen de tas aan en ben je ook gedwongen niet al teveel overbodig spul mee te nemen. Aangevuld met breedst mogelijke banden, een stuurtas, een frametas en een rugzak kun je dan de hele wereld aan :).
AB schreef:
Iwan Goeree schreef:Ik wil graag een meerdaagse tocht gaan maken op mijn cyclocrosser. Het is een Stevens prestige. Er zitten geen oogjes oid op deze fiets. Is er een oplossing voor dit probleem? Er zitten v brakes op deze fiets dus die steken buiten het frame. Verder ben ik op zoek naar een goede kwaliteit stuurtas en een tas voor op de drager. Ik zou ook graag wat adressen weten van goede winkels waar ik dit allemaal kan bekijken. Het liefst in het noorden of midden van het land. Wie kan mij helpen met goed advies.

bvd Iwan goeree
old man mountain sherpa + voortassen van ortlieb/vaude op je achterdrager.... kom je tenminste niet met de hak van je schoen tegen de tas aan en ben je ook gedwongen niet al teveel overbodig spul mee te nemen. Aangevuld met breedst mogelijke banden, een stuurtas, een frametas en een rugzak kun je dan de hele wereld aan :).
http://www.m-gineering.nl/index.htm
Tubus maakt hier ook van alles voor. Adapter voor bevestiging van een drager op de as. En klemmetjes voor bevestiging van de bovenzijde aan de staande vork.
Met niet al te veel bagage kun je zelf ook iets maken.

Afbeelding

Afgeleid van deze...

http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... 45&start=0
Als je weinig meeneemt is een Carradice Camper Longflap (met steun) zadeltas ook een goed plan.
Wim
bedankt wim. Is er een winkel in het noorden of midden van het land waar ik het spul kan bekijken? Of anders een nederlandse webshop? Zit er een goede winkel in het noorden om 1 en ander te bekijken?

gr iwan
Carradice zul je denk ik bij hen zelf in Engeland moeten bestellen.
Wim
Ik kom er niet echt uit. De old man sherpa drager is waarschijnlijk te kort voor de classic achtertassen van ortlieb. Dan raak ik met de hak steeds de tassen, dit wil ik niet. De fiets heeft geen gaten in de pads voor een andere drager. Hoe kan ik dit nu oplossen? Het moet toch mogelijk zijn? Zijn er nog andere oplossingen? een ander merk drager of iets dergelijks.???Het mooiste zou zijn als ik met mijn fiets naar een speciaalzaak kan gaan en het allemaal uit te proberen en me goed te laten voorlichten. Zit er een speciaalzaak in het noorden of midden van het land waar ik langs kan gaan?
Hoeveel bagage neem je mee? Alleen hotelspul of een kampeeruitrusting? En in dat laatste geval, is het een compacte en lichte? Heb je ook al gekeken naar de Tubus Fly plus de haken om hem op de achteras te monteren?
Wim
Iwan Goeree schreef:Ik kom er niet echt uit. De old man sherpa drager is waarschijnlijk te kort voor de classic achtertassen van ortlieb. Dan raak ik met de hak steeds de tassen, dit wil ik niet. De fiets heeft geen gaten in de pads voor een andere drager. Hoe kan ik dit nu oplossen? Het moet toch mogelijk zijn? Zijn er nog andere oplossingen? een ander merk drager of iets dergelijks.???Het mooiste zou zijn als ik met mijn fiets naar een speciaalzaak kan gaan en het allemaal uit te proberen en me goed te laten voorlichten. Zit er een speciaalzaak in het noorden of midden van het land waar ik langs kan gaan?
Ortlieb classic voortassen kopen (dus niet de classic achtertassen) en die op de achterdrager plaatsen? Topbag erboven of een grote ortlieb zadeltas. Bij RoseVersand kun je per internet nog wel een frametas bestellen. Tezamen met een stuurtas en rugzak (deuter bv) kun je dan aardig ver komen. Geen kookgerei meenemen, lekker bij restaurantjes eten..... geen tentje, maar gewoon spartaans een bivy :).
Ik heb een Tubus Fly op m'n Ridley Xbow crossfiets gemonteerd. Deze is voorzien van 'oogjes' aan de uitvaleinden. Tubus Fly kan je bovenaan bevestigen aan het dwarsstukje tussen de staande achtervork (thv de achterrem).
Als je fiets geen 'oogjes' heeft dan gebruik je best die adaptersetjes van Tubus of Rose.
Zelfs met classic tassen is fietsen geen probleem, ik doe het dagelijks naar m'n werk.