Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mamafiets geschikt als vakantiefiets? - Forum Wereldfietser

Mamafiets geschikt als vakantiefiets?

Voor mijn vrouw gaan we binnenkort op zoek naar een nieuwe fiets. Onze afgelopen 2 vakanties heeft ze gereden op een stalen Gazelle Medeo met 21 versnellingen. Nu wil ze wat nieuws.

Belangrijke criteria voor haar zijn:

Rechte zit (ivm ongeval jaren gelden kan ze niet/nauwelijks voorover zitten)
Mogelijkheden voor kinderzitje voor en/of achterop.
De huidige fiets wil niet echt goed vooruit, dus hij moet ook lichter rollen dan de huidige (en ja als je diep zit gaat het wat rapper, das bekend).
Praktisch als boodschappen- en mamafiets.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, jullie kunnen me vast op weg helpen.
Op zich zou haar huidige fiets moeten voldoen aan jullie criteria.
Zou dus eerst eens kijken waarom de Medeo "niet loopt"

Banden op druk,of een ander type ?!
Lopen de wiellagers goed.
Heeft het frame de juiste maat.(staal of alu heeft weinig invloed)

succes Dirk
Kom op de Wereldfietsbeurs, daar heeft Wim Jongman antwoord op al jouw vragen.
Ik heb zelf op een medeo de groene route deel 2 gedaan en mijn man heeft deze gedaan en ook nog deel 1 en 2 van st.jacobsroute en we hebben beiden totaal geen problemen ondervonden, alleen in de bergen gingen de versnellingen van mijn man haperen. Zoals aangegeven eerst even kijken waarom hij zwaar loopt. Bij mij loopt snel iets bij de jasbeschermers aan, waardoor hij zwaar gaat lopen.
Eens met de vorige berichten. Ik ben de kinder-zitjes-periode trouwens ook prima met een Gazelle Medeo doorgekomen.
Of bedoel je met jouw vraag of zo'n echte 'moederfiets' geschikt is voor fietsvakantie? Ik zou zeggen: nee. Die dingen wegen al snel >25 kilo en hebben volgens mij meestal slechts 7 versnellingen.