Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets-stuur-tassen te gebruiken met ligstuur? - Forum Wereldfietser

Fiets-stuur-tassen te gebruiken met ligstuur?

Hallo mensen,

Onderstaand Koga Miyata-stuur van de Randonneur (*), combineert 'n ligstuur met dat andere stuur wat te zien is (de naam ontschiet me even). Maar voor zover ik weet zijn er nog geen fiets-stuur-tassen, die te gebruiken zijn samen met een ligstuur. Dus weet iemand, of deze fiets-stuur-tassen er toch wel zijn?
De bekende stuurtassen, zoals die van Ortlieb en Vaude, lijken me wat onhandig open te doen met 'n ligstuur. Of is dat 'n onterechte inschatting van mij?

(*) Een fietsje dat momenteel m'n vurige belangstelling heeft.

Afbeelding

Nou kan het zijn dat ik je vraag totaal verkeerd begrijp, maar dat horizontale stukkie onder de ossekop is speciaal gemaakt voor een stuurtas. Alle bekende merken passen daarop.

Aha, dank je wel. Dat had ik nog niet bedacht.
Maar mijn inziens komt de tas dan zo laag te hangen, dat hij mogelijk het licht van de fietslamp gaat afschermen.

Dat horizontale stukje onder de Ossekop kan schijnbaar ook naar boven worden bewogen, waarbij 't ook meer naar voren komt. Nou herinner ik mij 'n natuurkunde-les (lange tijd geleden...) welk over de middelpunt vliedende kracht ging. Nou vraag ik mij af, of op basis hiervan, de stuur-tas voor 'n zwaaiende beweging in 't stuur/wiel kan zorgen. Ik las hier elders over. Maar mogelijk was in dat geval de tas ook t? zwaar beladen.

Iemand die deze indruk deelt? Of juist niet?

Afbeelding

Wat ze al niet bedenken om onder een gewone en zo vanzelfsprekende racebocht uit te komen....
Wim

Het Land van Maas en Waal schreef:Maar mijn inziens komt de tas dan zo laag te hangen, dat hij mogelijk het licht van de fietslamp gaat afschermen.
Afbeelding
Batterijlamp op het stuur, en weg probleem :)

Ziehier de mijne, heb 3 houders voor op 3 verschillende fietsen en 1 lampje. Werkt geweldig :D

Afbeelding

Batterijlampje?
Zie ik op die fiets een voornaaf met ingebouwde dynamo?

Koga Miyata heeft in de technische specificaties inderdaad over een naaf-dynamo:

http://www.koga.com/nl/index.asp?file=/ ... id=6031661

Maar dat batterijlampje lijkt mij voor m'n medeweg-gebruikers toch iets beter in het zicht geplaatsd.

Ik heb dezelfde fiets met hetzelfde stuur en gebruik hier een ortlieb stuurtas op. Geen enkel probleem hoor! De kaart is natuurlijk wel wat minder goed zichtbaar, omdat hij onder het stuur zit.

Je kunt het 'balkje' waar de tas aan hangt trouwens verstellen.

Groeten,
Ruud

Aha, dat is heel interessant.

Maar ja, ik heb van Ortlieb ook 'n losse plastic hoes om bv. 'n fietskaart in te bewaren. Dus daar is dat ook mee opgelosd.
Of een verzoek indienen bij de plaatselijke Koga-dealer voor het stuur uit de Koga editie uit het jaar 2004. Een veler geplaats verzoek en wordt in de meeste gevallen kosteloos verricht. Op deze manier ben je van alle kaartleesproblemen af.

Groetjes Tanja

Vind het wel een mooie bocht eigenlijk. Mocht iemand `m kwijt willen...heb er wel een andere voor te ruil eventueel...Gazelle noemt het een:
'Ergonomisch ‘multigrip’ stuur voor optimale variatie in zithoudingen tijdens fietsvakanties.'
Tanja schreef:Of een verzoek indienen bij de plaatselijke Koga-dealer voor het stuur uit de Koga editie uit het jaar 2004. Een veler geplaats verzoek en wordt in de meeste gevallen kosteloos verricht. Op deze manier ben je van alle kaartleesproblemen af.

Groetjes Tanja
Aan die optie zit ook nog te denken: Voor m'n Koga Miyata - Roadrunner.
Wat ik op de foto van 't stuur alleen mis, ziijn de elleboog/arm-steuntjes, die ik bij m'n huidige ligstuur wèl heb. Op m'n huidige stuur zitten die ongeveer, waar hier op de foto de versneling-schakelaars zitten.