Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opzetstuur - Forum Wereldfietser

opzetstuur

ik ben op zoek naar een opzetstuur voor mij en mijn vriendin. 2dus. Weet iemand of er ook opztersturen zijn die je in combinatie met een stuurtas kan gebruiken? Ik heb een stuurtas van AGU mijn vriending eentje van Ortlieb
Bedankt
Tjomp schreef:ik ben op zoek naar een opzetstuur voor mij en mijn vriendin. 2dus. Weet iemand of er ook opztersturen zijn die je in combinatie met een stuurtas kan gebruiken? Ik heb een stuurtas van AGU mijn vriending eentje van Ortlieb
Bedankt
Die stuurtassen gaan naar boven toe open. Lukt dat ook nog met twee stevige buizen er boven op?
opzet stuur of bedoel je lig stuur die heb ik nog wel
Ik ken veel sturen, maar een opzetstuur (triathlon stuur) of zo waar een stuurtas onder past ken ik niet. Of het moet dit -zware- stuur van Koga zijn:

Afbeelding
Eric Schuijt schreef:Ik ken veel sturen, maar een opzetstuur (triathlon stuur) of zo waar een stuurtas onder past ken ik niet. Of het moet dit -zware- stuur van Koga zijn:

Afbeelding

of een tweede stuurpen bovenop je eerste stuurpen, om om je ligstuur te koppelen aan je bovenste en je stuurtas te koppelen aan je onderste.

Of gewoon je stuurtas plaatsen op een rekje die aan je voorvork gekoppeld is (waarbij je inhoud dan wel meer te verduren krijgt). Ik zou de inhoud van je stuurtas gewoon in een rugzak plaatsen en je landkaart eventueel in gps-formaat of anders in een waterdichte ortlieb kaarthouder onder je shirtje. Misschien even lastig bij veel afslagen, maar handig bij lange rechte stukken. Wel oppassen dat je niet in slaap valt op je ligstuur.
Ik heb deze nog lliggen:

Afbeelding
Even een vraag die in ieder geval thuishoort bij een het koga-stuur, zoals boven afgebeeld staat en een ortlieb-stuurtas. Ik wil de stuurtas graag bevestigen aan het ding dat onder het stuur hangt, maar hoe? De constructie voor de bevestiging van ortlieb stuurtassen lijkt zich alleen te lenen voor het vastzetten rondom het stuur, niet op een rechte buis onder het stuur. Weet iemand een oplossing?
Overigens zit er op dat onderste stuk we een heel klein oogje waar dat kabeltje van ortlieb doorheen kan. Dat verhindert echter niet dat het gedeelte waar de tas aan moet hangen, naar boven en beneden kan bewegen. Dat wil ik natuurlijk wel voorkomen!

Alvast bedankt voor het meedenken!
Nienke