Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verklaring goed gedrag - Forum Wereldfietser

verklaring goed gedrag

Beste mensen
Ik lees in het Wereldfietser handboekje van Eric Schuijt dat een verklaring goed gedrag handig is mee te nemen. Weet iemand waarvoor dit inderdaad handig is en voor welke landen bijvoorbeeld?
Groetjes Tjomp
Mischien Eric vragen? :wink: :idea:
he, da's een bekende. Zou best wel eens kunnen komen van een handboekje van mij die als als input aan aan Erik heb gegeven :) .

De verklaring hebben wij gebruikt in situaties waarbij ons gevraagd werd of onze regering het goed vond dat wij "zomaar" overal rond fietsten. En ja, dat werd ons nogal eens gevraagd. Net zoals ons gevraagd werd of we getrouwd zijn (nepring), of we als oudjes (net 30 toen) kinderen hebben, enz.
We hebben de verklaring (mis)gebruikt om een overnachting te regelen in een gouverment resthouse in Bangladesh, een dubieuse grensovergang in Zambia, een aanvaring met de politie in Pakistan, enz.
Gaf net dat extra duwtje waardoor we zaken voor elkaar hebben gekregen zonder de geldbuidel te pakken.

grt
Marco
Had je dat dan in het Engels laten opstellen Marco?
Een VERKLARING VAN GOED GEDRAG bestaat niet meer,
heet tegenwoordig: VOG NP (Verklaring Omtent Gedrag Natuurlijke Personen).
Naast een aanvrager (de fietser in dit geval) moet er een organisatie/instelling zijn die aangeeft waarom deze VOG nodig is.

Marco........hoe heb je dit dan gedaan (of kan de vereniging de Wereldfietser als aanvragende organisatie fungeren?)
Ha die Marco,
Leuk dat je weer actief bent.
Kan ik die verklaring ook laten maken in Khao San Road in Bangkok? :D :D :D :D :D

Eric,
Kan ik zo'n verklaring ook aanvragen op Westerstraat 216 in Amsterdam? :D :D :D :D :D
Theo B schreef:Een VERKLARING VAN GOED GEDRAG bestaat niet meer,
heet tegenwoordig: VOG NP (Verklaring Omtent Gedrag Natuurlijke Personen).
Naast een aanvrager (de fietser in dit geval) moet er een organisatie/instelling zijn die aangeeft waarom deze VOG nodig is.

Marco........hoe heb je dit dan gedaan (of kan de vereniging de Wereldfietser als aanvragende organisatie fungeren?)
Theo, je hebt helemaal gelijk.
Met name dat laatste (organisatie/instelling) is ene lastige. Want eigenlijk zeg je dat je een verklaring voor jezelf voor een hele reis wilt hebben met als organisatie de wereld :lol: .
Hoe ik dit gedaan heb? Lang gelu...met de vriendelijke dame van het gemeentehuis en samen een kop koffie gedronken.
Zij heeft de verklaring in het engels opgesteld en daar ook nog wat mooie indrukwekkende stempels opgezet met sierlijke handtekeningen.
Het gaat ten slotte altijd om de presentatie en de overtuiging waarmee je het document als oplossing presenteerd bij een wijgerambtenaar waarbij je ervan uit kunt gaan dat hij/zij zelf ook de regels vaak niet weet. Met jou overtuiging en de schoonheid van het document kom je letterlijk de hele wereld over...
Als het daarom gaat, zou ik met behulp van wat logo's van de gemeentelijke website en eenn mooie stempel zelf een verklaring in elkaar draaien en op een goede printer uitprinten...
officieel niet 8)
Ik zeg eerlijk ben geen wereldfietser en zal het niet meer worden ook. Lees met veel belangstelling het een en ander.
Toch als ik dit bericht lees dan denk ik.
Wat moet je in een land waar ze aan de grens dit papiertje vragen en geen genoegen nemen met je paspoort. Lekker ergens anders gaan fietsen denk ik dan. Ik zou niet teveel op de Nederlandse Ambassade rekenen.
Polling schreef:Als het daarom gaat, zou ik met behulp van wat logo's van de gemeentelijke website en eenn mooie stempel zelf een verklaring in elkaar draaien en op een goede printer uitprinten...

Kijk, de praktische kant van het verhaal is natuurlijk dat de controlerende persoon helemaal geen origineel heeft om mee te vergelijken.... :lol: :wink:
Precies wat ik bedoel. En daarnaast vraag ik me afg hoe officieel zo'n document van een ambtenaar is, als het is opgemaakt in een vorm die niet conform de richtlijnen is, in het Engels, bij een kop koffie...
Wanneer en document wordt uitgegeven door de overheid is het officieel.

Voor wat betreft de richtlijnen.....zie stukje hierboven. De vraag die je moet stellen is: heb ik een document nodig wat voldoet aan alle richtlijnen of heb ik een document nodig wat werkt. Veel ervaren wereldfietsers kiezen voor het laatste.