Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten in de Morvan - Forum Wereldfietser

Overnachten in de Morvan

Hallo Wereldfietsers!

Ik weet niet of ik hier op het juiste forumonderdeel zit om mij aan jullie voor te stellen, maar het is lichtelijk commercieel, dus vandaar.

Mijn naam is Maaike en ik woon en werk op een boerderij dichtbij het dorpje Saulieu in het Frans Regionaal Natuurpark de "Morvan".
Hier heb ik een zeer beperkte mogelijkheid om te komen kamperen, maar waarschijnlijk interessant voor sommigen onder jullie:

Het betreffen 3 plaatsen zonder luxe. Wat ik kan bieden is electriciteit, een prachtige sterrenhemel en af en toe wat koeiengeloei voor 3 euro per persoon per nacht. Wel bied ik deze mogelijkheid ook voor een enkele caravan, dus het is geen specifieke tent-camping....
Tevens is er de mogelijkheid om voor 12,50 euro een boerenmaaltijd van eigen erf te nuttigen.
Voor meer informatie, zie: http://morvan-vlees.blogspot.com

Voor allen: veel voorpret bij het opzetten van je fietsroute en veel plezier en mooie momenten tijdens de tocht(en)!

Groetjes,
Maaike
Ik zet een campingsymbooltje op mijn kaart!
(Maar zonder douche is toch wel primitief)
Hmm, zo is tien euro opeens weer veel...
Dat zou zomaar kunnen; ik zet het net op en heb eerst wat rond gekeken naar soortgelijke dingen en daar een prijs op gemaakt. Ook een beetje met een caravan met 4 personen in gedachte. Ik zal de prijzen aanpassen naar een pp prijs zoals je overal ziet. Het gaat er mij niet om om rijk te worden, ik moet eerst ervaren wat mogelijk is naast het bedrijf, gewoon omdat ik het mensen gun om ook zo van de Morvan te genieten, zodat ik daarna kan investeren.

Die 48 uur van te voren vind je vreemd op een boerderij die nog vol in bedrijf is?
Hmmm...... Tsja, maaien gaat wel voor..... En als ik iets lekkers wil koken moet ik dat toch kunnen voorbereiden naast het werk. Misschien heb ik verkeerd gegokt met de wereldfietser, dat kan hoor, ik ken jullie natuurlijk niet, weet niet hoe vrijblijvend jullie fietsen.

Nou ja, het is nog lang geen zomer en dan hoop ik maar dat iedereen die de Morvan wil verkennen (echt een aanrader!) alsnog ergens anders een leuke overnachting vind!
Hmmm, ik vraag wel een andere boer of ik mijn tentje neer mag zetten. Zelfde voorzieningen...
Precies. Ik heb het al veranderd. De mensen die bij ons zomaar aanwaaien en hun tentje opzetten "bedanken" meestal met meer dan 3 euro pppn.
Maar die noemen zich waarschijnlijk geen wereldfietser ;-)

Sorry jongens, ik heb een concept bedacht (heel simpel overnachten zonder veel regels en veel andere toeristen en met een lekkere maaltijd vooraf) en zitten brainstormen wie zich prettig bij dat concept zou voelen. Vandaar dat ik aan jullie dacht.

Maar ik heb duidelijk misgegokt.

Ik zal eens kijken hoe ik dit topic kan verwijderen.

Groetjes en veel fietsplezier!

Maaike
Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Wel denk ik dat veel fietsers inderdaad niet tevoren reserveren. Ik heb dat nooit gedaan. De meeste vakantiefietsers hebben denk ik geen behoefte aan electriciteit op de plaats. Ik zoek campings zelfs uit op de afwezigheid daarvan. Een wc en een douche worden wel op prijs gesteld, en soms een wasmachine met droger.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en veel succes.
Wim
Beste Maaike,

Waar kan ik poepen, als er géén W.C. is? (ik bedoel poepen op z'n Nederlands een niet op z'n Vlaams)
bert sitters schreef:Beste Maaike,

Waar kan ik poepen, als er géén W.C. is? (ik bedoel poepen op z'n Nederlands een niet op z'n Vlaams)
Ehhh...bij de koetjes in de goot. En als je geluk hebt steekt zo'n koe zijn kop door de reling en dan....nou ja, zie dat dan maar als wc-papier hihi.
Wim, dank je wel voor je tips. Ik heb ze meegenomen!
Voor de anderen: Tsja.....
Hoi Maaike,

Klinkt leuk! Misschien kun je een compost-toilet voorzien (zie bv 12 ambachten) en zo'n douchezak aan een paal (zo'n zwarte plastic zak waarin het water warm wordt door de zon). Of een tuinslang doorheen zwartgeschilderde plastic flessen, dan wordt het water dat erin stilstaat ook wel warm (als het mooi weer is...).

groetjes
En kun je lekker legionella oplopen.... Op een boerderij hebben ze tegenwoordig heus wel warm water, en misschien wel van een echte zonneboiler.
Wim
@ Maaike: van de kleinschalige, eenvoudige en rustige kampeerplekken die jij voorstaat kunnen er niet genoeg zijn. Hulde dus voor je initiatief. Maar als ik kijk wat ik de meerwaarde van betaald kamperen boven wildkamperen vind, dan is dat toch vooral de aanwezigheid van douche, toilet en drinkwater. Dat hoeft zeker geen vijfsterrenverhaal met ligbad te zijn.

Vanuit je bedrijfsvoering is de reserveringstermijn natuurlijk te begrijpen, maar veel fietsers zullen gewoon komen aanwaaien omdat ze niet altijd weten hoever ze op een dag fietsen. Misschien niet zo'n probleem als ze niet mee-eten?
Tjonge wat negatief. Lijkt mij een prima kampeerplek. Denk te vergelijken met wat je in Denemarken hebt uit dat boekje met boerenkampeerplekken. Ook lang niet allemaal met douche en toiletmogelijkheden. Als het een flinke boerderij is is er vast ook wel een struik waar je achter kunt gaan zitten en een emmer kun je vast wel lenen om water in te doen om je te wassen.
Tuurlijk heb ik ook graag een WC en een douche, maar als ik moet kiezen tussen een heel mooi plekje zonder en een minder mooi plekje met dan kies ik voor dat hele mooie plekje. En die douche komt dan de volgende dag wel weer.

En dat je in een druk bedrijf wilt weten wanneer je moet koken voor je gasten, vind ik ook niet zo raar.

Snap wel dat 48 uur van te voren reserveren voor kamperen wat lastig kan zijn, ben ook meestal niet zo'n planner, maar wat ik begrijp kun je dan ook langs komen alleen het eten wordt dan wellicht wat lastiger.

Mooie streek trouwens de Morvan!
Let op: Maaike heeft haar website inmiddels aangepast: er is nu wel een toilet en de prijs is ook verbeterd. Hulde!
Leon
Mooi gebied de Morvan. Mooi initiatief van Maaike. Zou er graag eens langs willen gaan.
Marco Meijerink schreef:Mooi gebied de Morvan. Mooi initiatief van Maaike. Zou er graag eens langs willen gaan.
Marco, je neemt de woorden uit mijn mond. Ik wilde net zoiets dergelijks schrijven.
Uiteraard kan je wild gaan kamperen en wat euro's besparen, maar in Frankrijk mag dat niet en heb je ook geen douche of toilet bij de hand. Als ik ga wildkamperen dan maar even geen douche.
Marco Meijerink schreef:Mooi gebied de Morvan. Mooi initiatief van Maaike. Zou er graag eens langs willen gaan.
Like!
Rutger schreef:Uiteraard kan je wild gaan kamperen en wat euro's besparen, maar in Frankrijk mag dat niet en heb je ook geen douche of toilet bij de hand. Als ik ga wildkamperen dan maar even geen douche.
fr.wiki denkt daar anders over en in sommige dorpjes heb je nog openbare toiletten. Vorig jaar heb ik nog achter een begraafplaats gestaan, daar was nog drinkwater ook. Als het dorpje maar klein genoeg is.
Leon
Wim schreef: en soms een wasmachine met droger
Nee joh, gewoon zo'n simpele, losse centrifuge. Kost 2e hand niets en de fietswasjes worden mooi bijna droog gecentrifugeerd. Zou iedere camping standaard moeten hebben.