Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste landkaart van Nederland ???? - Forum Wereldfietser

Beste landkaart van Nederland ????

Hallo WF'ers,

Wie weet wat het beste merk landkaart van Nederland is?
In het buitenland fiets ik het liefst met michelin of reise know how.
Tot vorig jaar in Nederland ANWB gebruikt, maar die kaarten scheuren zo snel.

Wat kan ik het beste aanschaffen?

Groeten, John.
Hoi John,
Het ligt er nogal aan wat je wilt gaan fietsen. Wil je een klein gebied grondig verkennen of wil je een tocht door heel het land maken?
Als het voor rond om het huis is en je wilt een gebied goed leren kennen, dan koop je een paar topografische kaarten 1:50.000 of 1:25.000. Wil je door heel Nederland dan is de LF-map wel aardig, al bestaat de camping in Ulvenhout niet, heb ik eergistren ontdekt. De natuurcamping bij Chaam is echter erg mooi en stil - een tip voor een groepsweekend :D
Groetjes,
Leon

De sterkste fietskaart van Nederland. Bestaat uit twee delen Noord en Zuid. Slijt niet, scheurt niet en mag nat worden.
Gerd

Koop de ANWB wegenatlas Nederland schaal 1:100.000 en scan de kaarten die je nodig hebt voor een tocht. Print ze en neem ze mee op de fiets.
Je kaarten blijven thuis en gaaf en de kopieën gooi je weg als je ze niet mooi meer vindt.

ik vind de kaarten van de anwb per gebied voor fietsers erg prettig.
Dit weekend nog op lf kaarten gefietst, maar die vind ik een stuk minder prettig. Op een autokaart staan vaak de fietspaden niet, en aangezien het in Nederland vol licht met mooie fietspaden zou ik wel een kaart kopen waar deze paden opstaan.

Anouk

Ik gebruik de kaart van Falk "brom-/fietskaart Nederland" isbn 9028700706. schaal 1:300.000. Hierop zijn de vrijliggende fietspaden aangegeven met rode puntjes en de wegen waar geen fietspaden langs liggen zijn aangegeven met zwarte puntjes. Het voordeel is dat dit een erg compacte kaart is ( net iets groter dan een briefkaart en een natuurlijk wat dikker), maar heel Nederland staat er op, dus geen gezeur met losse kaarten. Het enige waar je over kunt twijfelen is de schaal..... (maar die losliggende fietspaden staan er wel op) Ook is de uitvoering: papiere vouwbare kaart (met veel vouwen waar je mee om moet kunnen gaan) en een "kaft" van dun karton. Ik weet niet meer wat de prijs was maar erg duur was tie niet, dus een breuk vallen aan die kaart..... Ik heb zo iets van dat er elk jaar nieuwe vrijliggende fietspaden bij komen, dus up-to-date blijft een dure kaart ook niet.

Nieuw van de ANWB zijn de topografische fietskaarten (1:50.000). Zeer gedetailleerd en bovendien scheur- en watervast. Voor heel Nederland heb je er wel 25 nodig (a raison van € 9,90 per stuk) :roll:
Ze zijn er nog niet allemaal, maar de komende weken worden de ontbrekende kaarten uitgebracht.