slik...
ik schrik een beetje van de enorme hoeveelheid reacties hier op het nieuwe logo.
patrick zei het al: "zoveel mensen, zoveel meningen".
ik hoop dat iedereen die dit leest kan begrijpen dat we nooit iedereen tevreden kunnen stellen, en dat er nou eenmaal iemand een knoop over het logo door moet hakken...
het bestuur heeft een logowedstrijd uitgeschreven om tot een nieuw logo te komen voor onze vereniging, en een jury gevraagd om uit de inzendingen te kiezen. ik ben, samen met jim van den berg en ellen van drunen, gevraagd om jury te zijn. je hebt inmiddels allemaal in het tijdschrift kunnen lezen op welke gronden we gekozen hebben voor het huidige nieuwe logo. het grootste bezwaar van het huidige logo is dat het onbruikbaar is als 'favicon' op internet. bij het nieuwe logo is daar goed naar gekeken. jim kondigde op de nieuwjaarsborrel al aan dat we nog verder zouden kijken naar het logo, en dat hebben we inmiddels gedaan. toevallig zijn de ontwerper van het logo (richard) en ik uitgekomen op een oplossing die op dit forum ook is aangedragen door leon.
de meeste inzendingen voor de logowedstrijd zijn eigenlijk wat minder logo en wat meer een illustratie (de fiets met de wereldbol). als je bijvoorbeeld kijkt naar ons huidige logo (dat hier linksboven op de pagina staat) dan zul je je misschien nog kunnen herinneren dat we dat logo
gebruikt hebben om een illustratie voor op de t-shirts mee te maken. die mogelijkheid bestaat ook met het huidig logo!
het nieuwe logo is modern, duidelijk, eenvoudig, sober en goed te gebruiken op verschillende media en ook toe te passen in bijvoorbeeld illustraties.
en iedereen die vindt dat het logo niet het 'gevoel' van de wereldfietser weergeeft, zou ik willen vragen wiens gevoel dat dan is? is dat het gevoel van iedereen of van jouw persoonlijk? is er überhaubt iets dat persoonlijker is dan een 'gevoel'?
goed, ik weet dat ik met mijn woorden onmogelijk alle vragen kan beantwoorden, onmogelijk iedereen tevreden kan stellen. ik hoop dat jullie kunnen leven met de keuze die het bestuur heeft gemaakt. met de keuze die de jury voor het bestuur heeft mogen maken. en zo niet, dan zou ik zeggen: meld je aan als bestuurslid. het is erg leuk werk!
hieronder vind je het definitieve logo, bovenaan de favicon.
het kan in verschillende kleuren worden gebruikt.
bijvoorbeeld rood voor het tijdschrift, blauw voor de website, groen voor activiteiten, ect.