Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ANWB lanceert pechhulp voor tweewielers - Forum Wereldfietser

ANWB lanceert pechhulp voor tweewielers

Fietsers en bromfietsers met pech kunnen binnenkort een beroep doen op de ANWB. De pechhulp van de Wegenwacht en de ANWB Alarmcentrale wordt dit voorjaar uitgebreid met een service voor tweewielers. Dat maakte de rijwielbond woensdag bekend.

Volgens de ANWB is uit onderzoek gebleken dat de helft van de mensen met een fiets, bromfiets, scooter of scootmobiel de afgelopen twee jaar wel eens pech heeft gehad met hun tweewieler.

Zij moeten veel moeite doen om hun rijwiel weer thuis of bij een fietsenmaker te krijgen. Na lekke banden zijn lege accu's bij elektrische fietsen en brommers de grootste pechoorzaken.

De ANWB werkt momenteel de details uit van de nieuwe pechservice. Om hulp te krijgen bij rijwielcalamiteiten moeten mensen wel lid zijn van de ANWB.

Bron
Eindelijk, daar is ie dan... bicycle repair man! 8)
http://www.youtube.com/watch?v=U01xasUtlvw
Na lekke banden zijn lege accu's bij elektrische fietsen en brommers de grootste pechoorzaken.
Kun je niet fietsen met een lege accu? Komt de ANWB dan langs om onderweg je accu op te laden? We moeten de fietsers ook weer niet te veel in watten leggen...
Jan Eleveld schreef:
Na lekke banden zijn lege accu's bij elektrische fietsen en brommers de grootste pechoorzaken.
Kun je niet fietsen met een lege accu? Komt de ANWB dan langs om onderweg je accu op te laden? We moeten de fietsers ook weer niet te veel in watten leggen...
Kan de wegenwacht niet een hometrainer met dynamo langsbrengen, dan kan de klant zelf de accu laden
m-gineering schreef:
Jan Eleveld schreef:
Kan de wegenwacht niet een hometrainer met dynamo langsbrengen, dan kan de klant zelf de accu laden
Mooie service van de ANWB.
Mensen uit de auto op de fiets en dan ook daaraan nog weer willen verdienen. :?

Misschien dat een naafdynamo op de elec fiets een uitkomst kan bieden voor de lege accu. :)

veel fietsplezier.

(na bijna 13.000km nog geen enkele lekke band gehad)
Komkom jongens,
Zo'n bericht van de ANWB brengt het fietsen in algemene zin toch stukken beter in beeld dan een tv-reportage van een wat al te bijzondere fietsliefhebber.
Natuurlijk zijn grapjes welkom, over pechhulp, electrische fietsen maar ook over Belgen. Of ook het eerste onderwerp van dit rijtje en ons goeds zal brengen zullen we zien.
Leon
het lijkt me een hele goede stap. Het zal zeker voor een aantal mensen erg behulpzaam om te gaan of blijven fietsen.

Het enige nadeel wat ik nu kan zien is dat je lid moet worden van de ANWB. De ANWB gebruikt het aantal leden als lobby-middel voor auto's, daar word je dan dus ook voor gebruikt. De echte diehard autohater kan gelukkig zijn eigen fietsboontjes doppen.

Nu kijken of route-mobiel hetzelfde gaat doen ;-)
hé, laat ik nou nog steeds het idee hebben gehad dat ANWB in den beginnen stond voor Algemene Nederlandse Wielrijders Bond. Ach ja. dat was al weer even terug............
Keren ze weer naar hun wortels. Komen er ook weer kasten langs de weg waarin bandenplakspullen te vinden zijn.

Met vriendelijke groet
Erik Heijn
Jan Eleveld schreef: Kun je niet fietsen met een lege accu? Komt de ANWB dan langs om onderweg je accu op te laden? We moeten de fietsers ook weer niet te veel in watten leggen...
Gezien sommige fabrikanten van elektrische fietsen redeneren dat de rolweerstand van de banden, het gewicht van de fiets en mogelijk andere weerstanden helemaal niet belangrijk zijn (je hebt toch een motor?!) zijn er elektrische fietsen die wel heel beroerd fietsen (zonder motor).

Overigens vind ik het idee prima, al is een beperking op het aantal keer dat men per jaar van zo'n service gebruik kan maken mijn inziens noodzakelijk om te voorkomen dat mensen met een slecht onderhouden fiets gaan rondrijden vanuit de gedachte dat ze toch altijd op bijstand kunnen rekenen.

Renaat
erikheijn schreef: Keren ze weer naar hun wortels. Komen er ook weer kasten langs de weg waarin bandenplakspullen te vinden zijn.
Ze zagen gewoon dat De Fietswacht uw mobiele fietsenmaker steeds meer landelijk succes kreeg en willen nu gauw een graantje gaan meepikken en/of uit de markt duwen, typisch ANWB 8)

Kasten zijn er al: http://www.anwb.nl/fietsen/fietsroutes/ ... unten.html
EIn-de-lijk zou ik zeggen! dat daar nog onderzoek voor nodig was in een van de meest toonaangevende fietserslanden ter wereld?

De amerikaanse anwb (AAA) biedt het in bepaalde regios al 2 jaar aan. Ik zie dat het een mooie uitstraling geeft over fietsen in het algemeen. Fietsen wordt meestal gezien als levensstijl en niet als vervoermiddel.
je moet dan wel in het AAA premium pakket zitten; maar ik verwacht niet dat hetbij de NL anwb gratis zal zijn.

Walter
Kasten zijn er al
Nee, niet al, maar weer.
Met de komst van het blik op de weg is hun aandacht afgedwaald van hun ontstaan. Vorvlgens is de Fietsersbond op gericht. Die hete in het begin Enige Nederlandse Fiesters Bond.Daar was de ANWB vervolgens weer boos om en zo is het de Fietsers Bond geworden.

Met vriendelijke groet
Erik Heijn
ik vraag mij af wat voor professionals dat zijn die aan jouw mooie fiets gaan knoeien? :D

Deze dienst lijkt mij vooral geschikt voor de oudjes. Een beetje fietser kan zichzelf toch wel redden?