Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn nieuwe boek: Amerikanen fietsen niet... - Forum Wereldfietser

Mijn nieuwe boek: Amerikanen fietsen niet...

Dag collega-wereldfietsers,

Sinds een week ligt mijn boek "Amerikanen fietsen niet..." in de winkel. Het is uitgegeven door uitgeverij Elmar, velen van jullie waarschijnlijk wel bekend van Frank van Rijn.

Het boek gaat over onze fietstocht van Miami naar San Francisco.
Het is te verkrijgen in elke boekwinkel, en natuurlijk op alle bekende internetsites.

Je kunt het ook via mij (gesigneerd) bestellen. Voor meer informatie over het boek, kun je een kijkje nemen op mijn site: http://www.reismetgijs.nl/

Maar natuurlijk kun je het ook gewoon via bol.com bekijken en kopen. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Volgens de uitgever is het ook een heel leuk Sinterklaas- of Kerstcadeautje. Nou ja, zij zullen het wel weten :-)

Vriendelijke groet,
Gijs van Middelkoop
Moderne wereldfietsers hebben tegenwoordig een e-reader. En ik zag bij bol.com zo snel geen digitale versie. Heb je dat nog overwogen?
Op je site even je 1e hoofdstuk gelezen en dat klinkt heel erg leuk. Een prettige schrijfstijl. Ik heb binnenkort nog een bon van Bol.com te besteden dus ik denk dat ik al weet waar ik het aan ga uitgeven.
Hoi Dreelien,

Veel plezier er (alvast) mee!

Robert, er is inderdaad door de uitgever overwogen om er ook een e-book van te maken. Ik heb hier als schrijver niet zoveel over te vertellen. Uiteindelijk heeft Elmar voor een traditioneel boek gekozen. Welke (commerciele) motieven hier precies aan ten grondslag lagen, kan ik je niet vertellen.

Vriendelijke groet,
Gijs
Lijkt mij een leuk boek Gijs! Heb je aspiraties om meer (reis)boeken te gaan schrijven?
Staat op mijn verlanglijstje. Ik hoop dat Sint er aandacht aan schenkt.
Boekbespreking volgt uiteraard daarna :wink:
Inderdaad jammer dat er geen e-book van gemaakt is. Juist voor vakantiefietsers, en dat is toch (ook) de doelgroep, heeft een ereader evident voordeel ten opzichte van een (stapel) boek(en) meenemen.
OFFtopic:

Als papieren-boek fan moet ik helaas ook zeggen dat ik nu liever ebooks wil. Heb onlangs 200 boeken weggeven en de rest opgeslagen. De nostalgische waarde van dikke boeken wordt steeds minder. En als je ziet dat wij elk jaar duizenden onverkochte boeken van onze 'goede doel boekenstal' naar het oud papier moeten brengen, is dat ook zonde van alle boompjes.

Ontopic: ebooks voor fietsvakanties zie ik nog niet zitten. Er moet nog veel gebeuren, allerleerst stoor ik me aan de proprietary bestandsformaten wat nog beperkend is. (Even een drm beveiligde epub op de kindle zetten..? succes!). De meeste fabrikanten zijn alweer bezig met het ontwikkelen van allerlei gadgets zoals internetten, telefoneren, kleurenschermen, mp3 speler op de ebook. Lekker belangrijk! (kun je netzogoed je Ebook op je mobiel gaan lezen..) De kindle klinkt ideaal met 2 maand accuduur (op basis van 30-60 min per dag), alleen niet zo prettig dat Amazon kan zien welke paginas van welke boeken jij gelezen hebt en evt. boeken weer uit je kindle halen [wat ze niet vaak doen maar de mogelijkheid is al minder]. Ik wacht zelf op een kindle die een beetje robuust is. Je kunt het apparaat niet behandelen zoals een boek (daar mogen ze van mij aan werken i.p.v. mp3 spelers enzo in te bouwen!), dus in de backpack tussen andere spullen geperst, in vochtige/koude of juist warme omgevingen. Of wat te zeggen van kindle lezen in bad? Ze adviseren dan een plastic zak. Ja, doei!

Ben dus benieuwd naar de robuustheid van de kindles voor fietsvakanties. Echte specs en testen kan ik niet vinden (welke temperatuurgrenzen, hoeveel nattigheid, en schokken?).

E-book? Mooi, in je zakenkoffer tussen de gestreken hemden. Maar serieus op reis? Het is in de praktijk mogelijk om ze te maken dat je ze in de sneeuw kan laten liggen of regelmatig kan laten vallen enz. Helaas ligt de nadruk op gimmicks toevoegen
@Bob: Ja!

@Hans: Volgens mij ben jij ook dit jaar weer heel braaf geweest, dus dat cadeautje van de Sint komt vast goed :)

@Polling: Je kunt het boek natuurlijk ook lezen als je thuis bent. Voor mij persoonlijk is dat (helaas) toch een groter deel van het jaar, dan dat ik onderweg ben.
Zoals ik zei, ik weet niet precies wat de overwegingen zijn van de uitgever. Wat ik wel weet, is dat een uitgever geld wil verdienen. Kennelijk zien ze in een e-book geen brood.
Het boekje is binnen, ik heb weer wat lekker leesvoer. Ik zal je laten weten hoe ik het vond. :D
Toch handig he, zo'n boekenbon. Ben je niet van die ouwe Sint afhankelijk :P
Ik heb het boekje met ontzettend veel plezier uitgelezen. Ondanks dat wij nog niet in Amerika gefietst hebben toch heel veel herkenning over het opzoeken van je grenzen en die elke dag weer weten te passeren. De ontberingen, het afzien en het gevoel van bevrediging wanneer je weer iets geweldigs hebt klaargespeeld zoals het bereiken van een top of het arriveren bij het eindpunt van de dag.

Je schrijft heerlijk beeldend en ik herken op de een of andere manier heel veel van mijn man in jou, maar ook wel van mezelf hoor, want het bikkelen en het afzien is niet altijd even leuk.

De duizend doden die je sterft wanneer je in de brandende ( in ons geval vochtige hitte van Vietnam ) een bergpas beklimt en het gevoel van euforie wanneer je de top bereikt. Het gekreun en gemopper van ik doe het niet meer en ik wil niet meer. Allemaal heel herkenbaar.

Bedankt voor dit prachtige verslag, waarbij je je afvraagt waarom doe ik dit, maar ik denk dat iedere fietser dat wel weet. De onbeschrijfelijke mooiheid en de intensiteit waarmee je voelt dat je leeft en midden in de natuur staat.

Mijn man is geen lezer, maar hij moet dit boekje van mij lezen, en anders lees ik het hem wel voor. :lol:
Hoi Dreelien,

Heel leuk om te horen dat je mijn boek met zoveel plezier hebt gelezen!

Voor je man moeten we het dan maar als luisterboek uitbrengen vrees ik...

Gijs
http://www.reismetgijs.nl
:lol: Dat is wel een goeie optie Gijs.
Je staat er mooi op Gijs. Toen ik thuiskwam lag de nieuwe Fietsactief op de man, en wat schetst mijn verbazing, kom ik daar een heel interview tegen met de schrijver van dat leuke boekje wat ik pas heb gelezen. :lol:
Hoi Dreelien, ja ik vond het blad ook op de deurmat van de week. Het was wel een leuk artikel geworden geloof ik.

Ik zag dat ze ook nog 5 exemplaren van mijn boek verloten. Dat komt voor jou helaas een beetje als mosterd na de maaltijd vrees ik :P

Gijs
http://www.reismetgijs.nl
Ik heb het boekje nog niet helemaal uit, maar met de eerste zoveel hoofdstukken heb ik al vele keren in een deuk gelegen. Zeker het stuk in Miami en de beren deden mij tranen met tuiten lachen. Mijn man keek me al vreemd aan. Gelukkig voor hem mag hij het lezen als ik het uit heb.
Het was ook leuk je te ontmoeten tijdens de vakantiebeurs, daar vertelde je ook al erg goed.

Groetjes Judith
Leuk om te horen Judith.
Ik zeg altijd maar zo: lachen is gezond.

Gijs
http://www.reismetgijs.nl
Gijs...

Ik ben een nieuw lid van de Wereldfietser... Via het magazine heb ik een review gelezen over je boek. Hierdoor werd ik zo enthousiast dat ik deze vandaag, samen met nog 2 andere boeken, via bol.com heb besteld. Volgens mij is je boek heel erg herkenbaar. Ik ben zelf nog maar een fietsgroentje, maar ben erg benieuwd en enthousiast!! :-)

Groetjes Janneke
Gijs ik had er al over getwitterd :)
Maar ik sluit mij aan bij de rij.
Lezen mensen, help Gijs naar een nieuwe bestemming :)

Ow en Duivelsmuziek is ook leuk al gaat dat minder over fietsen.